سلامت نیوز : حفاظت از نوزادان و کودکان در برابر آفتاب بسیار مهم است و بهتر است در ساعاتی از روز که میزان اشعه UV خورشید بالاست آنها را از منزل بیرون نبرده و یا حداقل در سایه حرکت دهند.
مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی اعلام کرد:‌ والدین باید برای نوزادان و کودکان خود از ضدآفتاب های مخصوص آنها استفاده کنند این نوع ضد آفتابها مانند نوع بزرگسال آن است با این تفاوت که مواد تشکیل دهنده ی آنها طوری است که تحریک کمتری برای پوست و چشم ایجاد می کند.

بنابراین گزارش، بهتر است 15 تا 30 دقیقه قبل از رفتن در آفتاب از ضدآفتاب استفاده کرده و بعد از شستن دست و صورت و یا تعریق شدید، مجدداً ضدآفتاب بزنند و هر دوساعت یکبار آن را تمدید کنند.

بنابر اعلام مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی، استفاده از عینکهای آفتابی می تواند راه آسانی برای جلوگیری از آب مروارید و سرطان چشم باشد و مدل عینک طوری باید طوری باشد که گستردگی مناسبی را برای حافظت از چشم دارا باشد به خصوص برای افرادی که در مجاورت آب یا برف فعالیت می کنند همچنین باید عینکهای آفتابی دارای برچسب هایی برای حفاظت از UV نوع A و نوع B باشند.

بر اساس این گزارش؛ ماندن در سایه، پوشش با لباس، استفاده از عینکهای آفتابی، استفاده از کرمهای ضد آفتاب از روشهای حفاظت در مقابل خورشید است.

این گزارش حاکیست، استفاده از لباس و کلاه یک راه خوب برای محافظت در برابر UV است که مانند کرمها نیاز به تمدید دوباره ندارد  لباسها نیز بهتر است گشاد، یقه دار و آستین بلند باشند تا حافظت بیشتری ایجاد کنند همچنین رنگهای تیره حفاظت بیشتری می دهند هرچند که حرارت بیشتری را به خود جذب می کنند.

بر اساس این گزارش،‌ با کلاه می توان حفاظت بسیار عالی در برابر آفتاب برای صورت، چشمها، بینی، لبها، گوشها، گردن و حتی شانه ها ایجاد کرد و کلاه در حفاظت نواحی رایج برای سرطان پوست، بسیار مهم می باشد، و بهتر است کلاهی را انتخاب کنند که بزرگ بوده و سایه کافی را برای شما ایجاد کند و دارای بافت محکم و فشرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha