چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

شما در مورد ADHD یا بیش فعالی در کودکان چیزهایی شنیده‌اید و حتی می دانید که برای بچه‌ها و خانواده‌هایشان مهم است که این نکته را تشخیص دهند و آن را تأیید کنند تا بتوانند در بازی، مدرسه و خانه بهتر پیشرفت کنند. اما در مورد ADHD تشخیص داده نشده در بزرگسالان چطور؟

۱۰ علامت بیش‌فعالی در بزرگسالان

سلامت نیوز: شما در مورد ADHD یا بیش فعالی در کودکان چیزهایی شنیده‌اید و حتی می دانید که برای بچه‌ها و خانواده‌هایشان مهم است که این نکته را تشخیص دهند و آن را تأیید کنند تا بتوانند در بازی، مدرسه و خانه بهتر پیشرفت کنند. اما در مورد ADHD تشخیص داده نشده در بزرگسالان چطور؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از ام اس ان، تشخیص ADHD به خصوص در بزرگسالان بسیار مهم است. اگر با ADHD زندگی می‌کنید و آن را درک نمی‌کنید، عدم دانستن می‌تواند به طرز عمده‌ای بر احساس شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، ممکن است احساس کنید دیگران از نظر هوش و توانایی شما را دست کم می‌گیرند.

در اینجا ده نشانه از ADHD در بزرگسالان آورده شده است.

1- از افکار خود منحرف می‌شوند

معمولاً افراد مبتلا به بیش فعالی بخشی از برنامه‌های تلویزیونی، مکالمات یا هرگونه محتوای بلند را از دست می‌دهند

2- از محیط خود منحرف می‌شوند

هنگام پیاده روی یا رانندگی به محل کار، ممکن است خود را گم کنند و به جزئیات مهم توجه نکنند.

3- در حالت آرام نشستن مشکل دارند

به نظر پیچیده می‌رسد، اما این واقعاً به این معنی است که در حالت آرام نشستن مشکل دارند. ممکن است احساس کنند که باید گام بردارند، تکان بخورند یا به هم بزنند.

4- به دنبال تجربه‌های حسی دهانی هستند

به منظور آرامش و تمرکز نیاز به جویدن آدامس، نوشیدن قهوه، خرد کردن نی و قلم دارند

۵- تمرکز خود را سریع از دست می دهدند

احتمالاً یکی از مشهورترین علائم ADHD است، اگر موضوع به اندازه کافی جالب نباشد، ممکن است تمرکز خود را از دست بدهند، چشم‌هایشان سرگردان شوند و افکارشان به جای دیگری بروند.

6- در کارهای روزمره بی نظمی را تجربه می‌کنند

همیشه کلید، کارت اعتباری، تلفن، کلاه و دستکش خود را گم می‌کنند.

7- در تنظیم زندگی خود (و دیگران) مشکل دارند

۸- مهارت‌های مدیریت زمان را کاهش داده‌اند

تخمین زمان مناسب برای لباس پوشیدن، آرایش، جمع آوری وسایل مورد نیاز، ترافیک، گرفتن قطار – ADHD این روند مغز را دشوارتر می‌کند.

9- اضطراب را تجربه می‌کنند

دانستن اینکه وضعیت دیگران برای مدیریت امور خود به شما بستگی دارند و وقت آن‌ها می‌تواند دلهره آور باشد. این می‌تواند در اضطراب نسبت به دانستن تمایلات شما و سخت‌ترین تلاش برای جلوگیری از آنها بروز کند.

10-در شروع کارها (و سپس انجام آنها نیز مشکل دارند)

باید بدانیم که این مسائل حتی اگر ظریف باشند می‌توانند باعث خرابی و ناراحتی در روابط و زندگی روزمره شوند. راه حل‌هایی وجود دارد! داروها و همچنین رویکردهای زیادی وجود دارد. بهتر است در مورد علائم خود با پزشک خود صحبت کنید و یا به دنبال روانشناس باشید، درمانگر یا مددکار اجتماعی در زمینه ADHD که می‌تواند به شما کمک کند تا مشخصات دقیق شما را تشخیص دهد (و در صورت مفید بودن دارو شما را به پزشک معرفی می‌کند).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha