مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال کولاک برف در ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: با توجه به حاکمیت این شرایط جوی از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود.

احتمال کولاک برف در ارتفاعات کشور/از کوهنوردی خودداری شود

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال کولاک برف در ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: با توجه به حاکمیت این شرایط جوی از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت جوی کوهستان‌های کشور طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: امروز (۶ اسفند) در رشته کوه البرز به‌ویژه ارتفاعات بین استان‌های گیلان و اردبیل بارش برف خواهیم داشت همچنین در ارتفاعات بین استان‌های سمنان و گلستان، ارتفاعات خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های گلستان و مازندران بارش برف دور از انتظار نیست.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی فردا و پس فردا (۷ و ۸ اسفند) نیز در ارتفاعات واقع در استان کرمان و فارس نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: در کوه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش برف خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ارتفاعات شمال شرق خوزستان نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان با بیان اینکه طی روزهای پایانی هفته وزش باد شدید در کشور پیش‌بینی شده است، گفت: از این‌رو احتمال کولاک برف در مناطق ذکر شده دور از انتظار نیست. به‌همین دلیل توصیه می‌شود کلیه افراد طی امروز و روزهای پنجشنبه و جمعه (۷ و ۸ اسفند) از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha