چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 30836

خشم، محصول یك فرآیند فیزیكی و شیمیایی در بدن است كه در پی آن انرژی زیادی آزاد می‌شود. مدیریت خشم البته نیاز به آموزش دارد و بكارگیری راه‌های مدیریت آن می‌‌تواند نشاط آور هم باشد.

سلامت نیوز : خشم، محصول یك فرآیند فیزیكی و شیمیایی در بدن است كه در پی آن انرژی زیادی آزاد می‌شود. مدیریت خشم البته نیاز به آموزش دارد و بكارگیری راه‌های مدیریت آن می‌‌تواند نشاط آور هم باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، همه می‌پندارند زمانی كه واقعاً خشمگین هستند عصبانی شدن آنها چیزی طبیعی است حتی ممكن است این قضیه برای بر‌خی افراد كه واكنش بیش از اندازه از خود نشان می‌دهند، خشم به یك معضل تبدیل شود كه باید بازنگری شود.

برای اینكه بتوانید خشم خود را مهار كنید باید چیزهای زیادی درباره آن بدانید.

نخست اینكه خشم یك فرایند طبیعی است برای اینكه انسان بتواند انرژی‌ها منفی خود را تخلیه كند و خود را سازگار كند. این مسئله به تنهایی چیز بدی نیست اما اگر به درستی مدیریت نشود مشكلات زیادی را پدید می‌آورد.

از نگاهی دیگر خشم ماحصل تغییرات فیزیكی و شیمیایی است كه بر اثر فرایند شیمیایی كه در بدن رخ می‌دهد و در پی آن آدرنالین ترشح می‌شود و سطح زیادی از انرژی از بدن رها می‌شود.

یك راه چاره این است كه شما خود را حفظ كنید و تلاش كنید عصبانیت خود را كنترل كنید. این كار سبب می‌شود كه شما احساس بهتری داشته باشید به جای اینكه برای هر چیزی واكنش زیادی از خود نشان دهید.
فهم این موضوع و تعمیم آن در رفتارهای شما، ترس از محرومیت یا سرخوردگی را در درون شما هدایت می‌كند و اجازه نمی‌دهد شما برای بروز ندادن خشم خود سرخورده شوید.

از سوی دیگر اگر شما به عصبانیت خود اجازه دهید كه سركش شود و شما را به هر سویی بكشاند ممكن است به مرور برای تخلیه عصبانیت خود از توهین لفظی به درگیری فیزیكی متوسل شوید كه معمولاً بی‌جواب نخواهد ماند.

باید روی دیگر سكه را هم دید. از آنجایی كه عصبانیت سطح بزرگی از انرژی را ایجاد می‌كند می‌تواند نشاط آور هم باشد. به شرط اینكه حس مسئولیت پذیری و ترس از محرومیت در شما ایجاد شده و با قدرت بیشتری خشم را كنترل كنید.

*عصبانیت خود را مدیریت كنید

لازم است شما از نكات مثبت خشم همان طور كه نكات منفی آن را می‌دانید آگاه شوید.
برای هر فردی راه‌های متفاوتی برای تخلیه مثبت خشم وجود دارد اما برخی راهكارها برای همه عمومیت دارد كه مهمترین آنها عبارتند از: انجام ورزش‌های انفرادی،یادگیری تمركز و مراقبه،فریاد زدن و جیغ كشیدن در مكان‌های آرام و جایی كه صدای شما برای دیگران مزاحمت ایجاد نكند،به بالشت مشت زدن و دویدن.
بكار بردن هر یك از این روش‌ها سبب می‌شود تا شما انرژی ناشی از عصبانیت خود را تخلیه كنید بدون آنكه به خود صدمه بزنید یا دچار سرخوردگی شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha