سلامت نیوز : احتمال آلودگی و فساد مواد غذایی در فصل تابستان بیشتر است، لذا رعایت بهداشت آب و مواد غذایی ، عنصر کلیدی در پیشگیری از بیماری ها و عفونت های گوارشی شایع در این فصل است .
حسن فخرایی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت :بیماری های دستگاه گوارش که به دلیل استفاده از مواد غذایی فاسد و آلوده ایجاد می شود، متنوعند که مسمومیت های غذایی ، حصبه ، وبای التور و اسهال از مهمترین آنهاست و چنانچه تاخیر در درمان صورت گیرد ممکن است خطر مرگ را برای بیمار به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به شروع مسافرت های تابستانی مردم گفت : اولین نکته مهم در پیشگیری از ابتلا به اسهال و بیماری های گوارشی در طول سفر استفاده از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است و مردم باید در هنگام مسافرت از نوشیدن آب چاه ها ، چشمه ها و برکه ها خودداری و حتما از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند و در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم ، آب را به مدت یک دقیقه بجوشانند و پس ار سرد شدن ، بنوشند.
وی با تاکید بر ضرورت سالم سازی سبزیجات اظهار داشت : به دلیل احتمال آلودگی سبزیجات ، کلم و کاهو ، باید قبل از استفاده به مدت پنج دقیقه با استفاده از محلولهای شوینده ، انگل زدایی و با استفاده از محلولهای ضدعفونی کننده میوه و سبزیجات ، گندزدایی کرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به فعالیت های بازرسان بهداشت محیط اشاره کرد و از مردم خواست : از مصرف سبزی و سالاد در مراکز عرضه مواد غذایی و رستوران هایی که به بهداشتی بودن آنها مشکوک هستند خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی مراتب را به مراکز بهداشتی درمانی مربوطه و یا به سامانه تلفنی 09678 ستاد فوریت سلامت و محیط کار وزارت بهداشت و درمان اطلاع دهند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha