سلامت نیوز : وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان صدا و سیما تبلیغ خدمات و کالاهای تهدیدکننده سلامت را ممنوع اعلام کرد.
 در نامه دکتر مرضیه وحید دستجردی آمده است: تبلیغ خدمات و کالاهای تهدیدکننده سلامت که مصادیق آن سالانه توسط کارگروهی با مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تعیین و اعلام می‌شود از سوی کلیه رسانه‌ها ممنوع است.

در نامه وزیر بهداشت عنوان شده است: طبق ماده 37 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه برای مقابله با بیماری‌ها و عوامل خطرساز سلامتی باید فهرست اقدامات و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف توسط وزارت بهداشت و درصد عوارض برای این کالاها درابتدای هر سال توسط کارگروهی با مسئولیت این وزارتخانه و با عضویت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت و تجارت، رفاه و تأمین اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تعیین و ابلاغ شود.

دستحردی در نامه خود به وزیر ارشاد و رئیس رسانه ملی تاکید ‌کرد: در این راستا جلساتی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های عضو کارگروه تشکیل و ممنوعیت تبلیغ از سوی تمامی رسانه‌ها برای کالاها و خدمات تهدیدکننده سلامت تصویب شده است که باید نسبت به اجرای این مصوبه اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

چندی پیش وزارت بهداشت، فهرست کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت را اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha