سلامت نیوز : مطالعات اخیر نشان دادند که اختلالات تیک در کودکان و نوجوانان با بروز برخی از عفونت ها همچون عفونت استرپتوکوکی بتا همولیتیک گروه A در ارتباط است.
جواد میرزایی عضو گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اختلالات تیک از بیماری های شایع در طب روانپزشکی و اعصاب بوده و بسیاری از مردم به ویژه در سنین پائین دچار آن هستند.

وی با بیان اینکه ارتباط بین اختلالات تیک و عفونت های مختلفی مورد بحث و بررسی است تأکید کرد: مطالعات اخیر نشان دادند که اختلالات تیک در کودکان و نوجوانان با بروز برخی از عفونت ها همچون عفونت استرپتوکوکی بتاهمولیتیک گروه A در ارتباط است.

میرزایی با اشاره به اینکه پروتئین M استرپتوکوک به خصوص M19 و M6 دارای ویژگی های مشترک با سلول های مغزی است، یادآور شد: بعضی از گزارشات و مطالعات نشانگر فعال شدن اختلالات تیک به دنبال اینگونه عفونت ها است.

وی یادآور شد: یافته های مطالعات اخیر نشانگر این است که عفونت استرپتوکوک بتا همولیتیک گروه A در جریان، می تواند محرک اختلالات تیک باشد ولی این به معنای آن نیست که این دسته از عفونت ها به طور قطع ایجاد اختلالات تیک می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha