سلامت نیوز : رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران گفت: باشگاه‌های ورزشی كشور به خصوص پرورش‌اندام باید با اختصاص بودجه مناسب از طرف دولت به اتاق مخصوص مشاور ورزشی و پزشك رایگان مجهز شوند.

لطفعلی پوركاظمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: قوانین باید به صورتی تنظیم شود كه در اساسنامه تأسیس هر باشگاهی به خصوص باشگاه‌های پرورش اندام یك اتاق مخصوص پزشك و مشاور برای ارائه خدمات رایگان ورزشی و پزشكی ایجاد شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه براساس مشاهدات موجود اكثر باشگاه‌های پرورش اندام در زیر زمین و محل‌های نامناسب ایجاد می‌شوند، گفت: متأسفانه برای تأسیس یك باشگاه در وضعیت كنونی بیشتر متراژ محوطه سالن، داشتن سرویس بهداشتی، تهویه و در نهایت داشتن جعبه كمك‌های اولیه توجه می‌شود و مسئله ایجاد اتاقی مخصوص برای حضور پزشك و مشاوره ورزشی به عنوان یك خلأ به حساب می‌آید.

پوركاظمی افزود: در این راستا باید با اختصاص بودجه مناسب از طرف سازمان‌های ذی صلاح و دولت مشاور ورزشی و پزشك به صورت رایگان و به صورت تمام وقت در باشگاه‌های پرورش اندام حضور داشته باشند كه این امر در حال حاضر به این صورت نیست و باشگاه‌‌داران و مربیان مجبورند هزینه‌های بسیار بالایی برای حضور پزشك در باشگاه هزینه كنند.

* ارائه خدمات مشاوره رایگان مكمل‌ها با كارت بیمه ورزشی در هئیت‌های ورزشی

وی تصریح كرد: در وضعیت كنونی ورزشكاران به وسیله كارت بیمه خود می‌توانند از خدمات مشاوره ورزشی در زمینه داروها و مكمل‌های مجاز پرورش اندام با حضور در هیئت‌های پزشكی ورزشی بهره‌مند شوند به طوری كه ورزشكار پس از گرفتن توصیه استفاده از مكمل‌های مجاز از مربیان خود می‌تواند با در دست داشتن كارت بیمه ورزشی به هیئت‌های پزشكی ورزشی محل سكونت خود مراجعه كند تا پزشكان این هیئت‌ها دوز مناسب استفاده از مكمل‌های مجاز را برای آنان تعیین كنند.

رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران با بیان اینكه 600 تا 700 پزشك در هیئت‌های پزشكی ورزشی كشور برای ارائه مشاوره‌های ورزشی در كشور فعالیت می‌كنند، گفت: در این راستا ستاد نظارت و بازرسی بر روی مواد نیروزای كمیته ملی مبارزه با دوپینگ نیز به همراه سازمان تربیت بدنی بر فعالیت‌های باشگاه‌ها نیز نظارت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha