سلامت نیوز : مدیر عامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی با بیان اینكه در حال حاضر 4 هزار بیمار سرطانی در استان شناسایی شده‌اند، گفت: این بیماران چشم‌ انتظار ساخت مركز شیمی‌درمانی در مركز استان هستند.

به گزارش فارس سید محمود حسینی سه‌شنبه‌شب در جلسه مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی كه با حضور مسئولان استانی در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به آغاز ساخت مركز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی استان در شهرستان بیرجند اظهار داشت: ساخت این مركز در استان خراسان جنوبی یكی از كارهای ضروری در بخش سلامت محسوب می‌شود.
وی به ضرورت ساخت این مركز در استان اشاره كرد و گفت: وجود 4 هزار بیمار سرطانی در سطح استان و عدم بضاعت مالی اكثریت این افراد برای طی كردن طول درمان این بیماری نشانگر ضرورت ساخت این مركز در استان است.
مدیر عامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر بیماران سرطانی استان برای شیمی‌درمانی به مراكز استان‌های مجاور از جمله مشهد عزیمت می‌‌كنند كه هزینه رفت و آمد و اقامت هزینه‌های فوق‌العاده‌ای است كه باید علاوه بر هزینه درمانی متحمل شوند.
حسینی با بیان اینكه در علم دنیا ثابت شده است كه 50 درصد سرطان‌ها قابل درمان است، تصریح كرد: از آنجا كه طول درمان این نوع بیماری‌ها زیاد است این نیاز احساس می‌شود كه باید مركز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی در استان احداث شود تا گام كوچكی در راستای رفع مشكلات این بیماران برداشته شود.
وی ادامه داد: در راستای ساخت این مركز دانشگاه علوم پزشكی بیرجند زمینی را در خیابان غفاری جنب نمایشگاه بین‌المللی در اختیار این مجموعه قرار داده است كه خاكبرداری، تهیه نقشه و زیرسازی كار با همكاری امام جمعه و خیران استان در زمان كوتاهی انجام شده است.

*هزینه 11 میلیاردی برای ساخت مركز شیمی‌درمانی
مدیر عامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی هزینه‌های ساخت این مركز را 11 میلیارد تومان برآورد كرد و افزود: امید است با همكاری خیران متدین و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان كار ساخت این مركز در زمان كوتاهی به انجام برسد.
حسینی با بیان اینكه این مركز با 4 هزار و 200 متر زیربنا قرار است ساخته شود، گفت: ما قصد داریم این مركز به گونه‌ای طراحی شود كه با این حجم بیماران سرطانی استان نیاز 20 سال آینده استان را نیز برطرف كند.
وی افزود: برای ساخت این مركز ما نیاز به سازه‌های ویژه و هزینه‌بری داریم كه باید تهیه شود تا این مجموعه به مهم‌ترین مركز شرق ایران تبدیل شود.
مدیر عامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی مدت زمان ساخت این مركز را تا پایان سال 91 پیش‌بینی كرد و اظهار داشت: ما دست كمك به سوی همه خیران استان دراز می‌كنیم تا این امر مهم در این منطقه محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha