معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: تاکنون ۶۰ درصد کودکان برای غربالگری تنبلی چشم مراجعه کرده‌اند و با کاهش مراجعات در این خصوص مواجه بوده ایم.

کاهش مراجعات خانواده‌ها برای غربالگری تنبلی چشم کودکان

سلامت نیوز:معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: تاکنون ۶۰ درصد کودکان برای غربالگری تنبلی چشم مراجعه کرده‌اند و با کاهش مراجعات در این خصوص مواجه بوده ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محسن فتاپور معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران در نشست خبری خود درباره برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی گفت: تنبلی چشم اگر در زمان مناسب تشخیص داده شود قابل درمان است، اما اگر بعد از ۷ سالگی یا نهایتا ۱۰ سالگی تشخیص داده شود نمی‌توان اقدامی برای آن کودک انجام شود. 


وی ادامه داد: ۶۱۶ هزار و ۱۹۰ کودک در سال ۹۸ غربالگری چشم شدند و ۱۸ هزار و ۴۲۹ کودک بیمار و ۲۵۷۳ کودک دچار تنبلی چشم بودند. 
وی ادامه داد: با دخالت‌های انجام شده هرساله ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از بار مالی اضافه شده به جامعه برای نگهداری یک کودک مبتلا به تنبلی چشم جلوگیری می‌شود. 


معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ به دلیل مسایل کرونا در حدود ۶۰ درصد کودکان غربال شده‌اند که شامل ۳۷۴ هزار و ۷۹۰ کودک بوده‌اند و ۱۶۰۰ کودک مبتلابه تنبلی چشم تاکنون شناسایی شده اند. 


وی با اشاره به لزوم مراجعه خانواده‌ها برای غربالگری تنبلی چشم گفت: لازم است هر سه سال کودکان برای غربالگری چشم مراجعه کنند اما متاسفانه باعدم مراجعه خانواده‌ها برای غربالگری مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha