یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 308458

برای بسیاری از پزشکان این نکته محرز شده که بهترین راه برای تقویت انرژی، مبارزه با بیماری ها، و ... انتخاب موادی است که نیروگاه های تغذیه ای هستند.

۸ انتخاب برتر پزشکان در میان مواد اولیه غذایی

سلامت نیوز: برای بسیاری از پزشکان این نکته محرز شده که بهترین راه برای تقویت انرژی، مبارزه با بیماری ها، و ... انتخاب موادی است که نیروگاه های تغذیه ای هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، برای بسیاری از پزشکان این نکته محرز شده که بهترین راه برای تقویت انرژی، مبارزه با بیماری ها، و ... انتخاب موادی  است که نیروگاه های تغذیه ای هستند.

به گفته محققان دانشگاه ایلینوی، ۸  انتخاب برتر پزشکان در میان مواد اولیه غذایی از این قرار است:

فلفل قرمز: این نوع فلفل حاوی ویتامین آ، بتاکاروتن و دیگر کاروتنوئیدها است. به عنوان آنتی اکسیدان، کاروتنوئیدها از آسیب سلولی پیشگیری می کنند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی و آرتریت را کاهش می دهند.

زردچوبه: یک ضد التهاب قوی است و شبیه مهار کننده های داروییCox۰-۲مانندCelebrexعمل می کند. زردچوبه شرایط التهابی مانند آرتریت و بیماری های التهابی روده را کاهش می دهد.

بلغور گندم: یک غذای عالی برای بیماران دیابتی است زیرا فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایینی دارد و بر خلاف برنج سفید، قند خون را ناگهانی بالا نمی برد.

زیره: غنی از فیبر و مواد معدنی است. این گیاه با فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود، یکی از ادویه های مفید برای افزایش سلامت چشم نیز محسوب می شود.

دانه های چیا: مصرف این دانه ها یک راه عالی برای دریافت فیبر، چربی های ضروری و پروتئین است. فقط یک اونس از این دانه های کوچک، ۱۰ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین دارد. فیبر موجود در این دانه ها به تثبیت قند خون و جلوگیری از ابتل به یبوست کمک می کند.

سیر: کم کالری بوده و سرشار از ویتامین های ب، سی، سلنیوم و روی است که به تولید انرژی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سیر راهی عالی برای کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، بهبود سلامت استخوان ها و کاهش ضعف است. مصرف سیر به افزایش طول عمر نیز کمک می کند.

زنجبیل: دارای خواص شگفت انگیزی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و به بهبود مشکلات گوارشی کمک می کند. زنجبیل همچنین به بهبود عوارض شیمی درمانی کمک کرده و مانع تهوع می شود.

عدس: سرشار از مواد معدنی، پروتئین، فیبر محلول، منگنز، آهن، فسفر، تیامین، پتاسیم، ویتامین ب ۶ است و منبع ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، سلنیوم، منیزیم، و روی محسوب می شود. عدس یک گزینه غذایی سرشار از پروتئین برای گیاه خواران است.

منبع:readersdigest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha