کلینیک چند تخصصی مغز و اعصاب و روان دکتر کربلایی شامل کلینیک مغز و اعصاب، کلینیک اعصاب و روان، کلینیک روانشناسی، کلینیک خواب و کلینیک درد می‌باشد. دکتر علی کربلایی متخصص اعصاب و روان و مدرس دانشگاه، دارای بورد تخصصی روانپزشکی از دانشگاه شهیدبهشتی مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد. تالیف چندین کتاب و مقاله در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب و روان حاصل تلاش ایشان بوده است.

خدمات مرکز چندتخصصی دکتر علی کربلایی

سلامت نیوز:کلینیک چند تخصصی مغز و اعصاب و روان دکتر کربلایی شامل کلینیک مغز و اعصاب، کلینیک اعصاب و روان، کلینیک روانشناسی، کلینیک خواب و کلینیک درد می‌باشد. دکتر علی کربلایی متخصص اعصاب و روان و مدرس دانشگاه، دارای بورد تخصصی روانپزشکی از دانشگاه شهیدبهشتی مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد. تالیف چندین کتاب و مقاله در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب و روان حاصل تلاش ایشان بوده است.


در کلینیک دکتر علی کربلایی همکاری گروهی متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک (متخصص اعصاب و روان)، فوق تخصص روانپزشکی کودکان، فوق تخصص خواب و روانشناس در جهت درمان جامع بیماران صورت می‌گیرد.


از آنجا که بیماری‌های مغز و اعصاب، روانپزشکی و روانشناسی در بسیاری از موارد همپوشانی دارند، همکاری متخصصین در قالب کار تیمی، در یافتن کاراترین و بدون عارضه‌ترین روش درمانی بسیار موثر است.


در کلینیک مغز و اعصاب، بیماران ابتدا توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب تحت معاینه و ویزیت قرار می‌گیرند. در رابطه با بیماری‌های مغز و اعصاب تشخیص دقیق اهمیت ویژه‌ای دارد. برای تشخیص ممکن است دکتر مغز و اعصاب از آزمایش و یا دستگاه‌های تشخیصی مثل نوار مغز، نقشه مغز، نوار عصب و عضله، سونوگرافی داپلر عروق مغز، نوار چشم، ام آر آی و ... استفاده کند. استفاده از دستگاه‌های تشخیصی به‌روز و دقیق عامل مهمی در تشخیص بیماری‌ می‌باشد و براساس آن پزشک درمان موثر را در پیش می‌گیرد.

از ویژگی‌های دکتر سردرد در کلینیک دکتر علی کربلایی این است که قبل از هر گونه اقدام درمانی ابتدا تمامی بررسی‌های ضروری در جهت تشخیص صحیح نوع سردرد را انجام می‌دهد. زیرا گاهی ممکن است سردرد ثانویه باشد یعنی بر اثر مشکلاتی دیگر مثل تومورها، پارگی عروق مغز و ... به وجود بیاید و عدم تشخیص به موقع باعث شود بیمار صدمات جبران ناپذیری متحمل گردد.


بعد از تشخیص دقیق نوع سردرد روش‌های درمانی که برای سردرد در کلینیک مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل موارد زیر می‌باشد:


دارودرمانی


تزریق تخصصی بوتاکس


آروماتراپی


ماساژ تخصصی سر و گردن


لازم به ذکر است از آنجاییکه درصد زیادی از سردردها ناشی از مشکلات روانپزشکی است در صورت تشخیص توسط دکتر مغز و اعصاب به روانپزشک ارجاع داده می‌شود تا ادامه اقدامات درمانی لازم توسط ایشان انجام شود.


در رابطه با بیماری صرع از آنجاییکه علائم بیماری صرع با بسیاری از بیماری‌های دیگر مشترک است برای تشخیص، به دکتر صرع با مهارت و تجربه کافی نیاز است. برای تشخیص تشنج و صرع از دستگاه‌هایی مثل نقشه مغزی و نوار مغزی استفاده می‌شود ولی در مواجهه با تشنج‌های پیچیده، از روش LTM استفاده می‌شود.

این روش ویدیو EEG  مانیتورینگ است و در آن بیمار برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت تحت نظر قرار می‌گیرد. امواج مغزی بیمار در طی این مدت حتی در طول خواب به طور کامل ثبت می‌شود. این کار توسط تکنسین آموزش‌دیده و تحت نظر دکتر تشنج در کلینیک مغز و اعصاب در تهران انجام می‌شود. برای درمان صرع و تشنج پیگیری مداوم جلسات درمانی و مصرف منظم داروها ضروری است. در طی روند درمان، بهتر است بیماران به راحتی بتوانند با پزشک خود در ارتباط باشد و در صورت بروز هر گونه مشکل ناگهانی از راهنمایی او استفاده کنند.


کلینیک روانپزشکی (اعصاب و روان) تحت نظر مستقیم دکتر کربلایی می‌‌باشد. براساس مقالات علمی، سنجش و پایش مراجعان در هر جلسه برای درک بهتر روند تغییرات توسط روانپزشک لازم و ضروری است. تست‌های تشخیصی مورد استفاده اصولا تست‌های تشخیصی بالینی شامل افسردگی بک، اضطراب زانک، یل‌براون و ... می‌باشند.

این تست‌ها توسط روانسنج مجموعه از مراجعان گرفته می‌شود و نتیجه به پزشک گزارش می‌شود. همینطور برای تشخیص دقیق‌تر، گاهی لازم است از  دستگاه‌های تشخیصی مثل نقشه مغزی استفاده شود. دستگاه نقشه‌مغزی با دقت بالایی که دارد در شناسایی نواحی پرکار و کم‌کار مغز و تشخیص اختلالات روانپزشکی روشی دقیق و موثر است.


جلسه اول ویزیت روانپزشکی بسیار مهم است و اصولا ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت زمان می‌برد تا متخصص اعصاب و روان طی مصاحبه روانپزشکی به ارزیابی جامعی از مراجع برسد. در ویزیت روانپزشکی ادامه دار بودن جلسات و پیگیری مراجعه تا رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مهم است. در جلسات بعدی مراجع هر مشکلی که با دارو دارد با پزشک در میان می‌گذارد تا در نهایت مناسب‌ترین دارو و بهینه‌ترین دوز برای هر فرد انتخاب شود.

ادامه داروها اصولا تا چند ماه بعد از بهبودی ادامه دارد. در نهایت برنامه پزشک مبنی بر قطع دارو می‌باشد. از آنجا که مشکلات روانپزشکی اصولا عودکننده هستند برای کاهش تعداد عودها در آینده، بهره‌گیری از رواندرمانی در کنار دارو توصیه می‌شود. روانشناسی رشته‌ای بسیار گسترده است هرگز یک نفر نمی‌تواند در همه زمینه‌ها تبحر داشته باشد.

در کلینیک دکتر کربلایی هر یک از روانشناسان در یک زمینه تخصصی کار می‌کنند و در آن تبحر دارند و بعد از تشخیص قطعی توسط دکتر کربلایی به درمانگر مناسبی که در زمینه همان مشکل به طور تخصصی کار می‌کند ارجاع داده می‌شود. تمامی روانشناسان مجموعه تحت نظر مستقیم دکتر کربلایی کار می‌کنند و در جلسات هفتگی سوپرویژن که در کلینیک تشکیل می‌شود شرکت می‌کنند و گزارش فعالیت‌ها و روند پیشرفت مراجعان خود را با دکتر کربلایی در میان می‌گذارند.


روش‌های درمانی غیردارویی که در کلینیک دکتر علی کربلایی مورد استفاده قرار می‌گیرد علاوه بر رواندرمانی شامل نوروفیدبک، بیوفیدبک، آر‌تی‌ام‌اس و تی‌دی‌سی‌اس است. این روش‌ها توسط متخصص علوم اعصاب انجام می‌شود. استفاده از این دستگاه‌های تکنولوژیک کاملا بی‌خطر و بدون عارضه می‌باشد.

کلینیک دکتر کربلایی به عنوان مرکز بیوفیدبک در تهران برای درمان بیماری‌های مثل اضطراب، سردرهای تنشی، میگرن، درد و ... مشغول به فعالیت است. مراجعانی که با داروها عوارض دارند و یا به درمان‌های دارویی جواب نمی‌دهند و همچنین افرادی که علاقه‌ای به مصرف دارو ندارند، بنا به دستور روانپزشک می‌توانند از دستگاه بیوفیدبک و یا نوروفیدبک استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha