دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 308492

نمک دریا، به نحوی یک منبع ضروری مغذی به حساب می‌آید. نمک دریا شامل مواد معدنی طبیعی است که به بهبود عملکردهای بدن کمک می‌کند. در واقع نمک دریا حاوی مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، آهن، مس و روی (زینک) است.در ادامه به چند خاصیت نمک دریا اشاره کرده‌ایم.

5 تاثیر نمک دریا روی پوست صورت و مو

سلامت نیوز:نمک دریا، به نحوی یک منبع ضروری مغذی به حساب می‌آید. نمک دریا شامل مواد معدنی طبیعی است که به بهبود عملکردهای بدن کمک می‌کند. در واقع نمک دریا حاوی مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، آهن، مس و روی (زینک) است.در ادامه به چند خاصیت نمک دریا اشاره کرده‌ایم.

 1- نمک دریا برای جلوگیری از ریزش مو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، یکی از فواید کمتر شناخته شده نمک دریا، تحریک سالم رشد موست. ماساژ دادن پوست سر با نمک دریا به گردش بهبود یافته خون و استحکام  فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

2- سم‌زدایی پوست

نمک دریا، مواد سمی و مضر را از سطح پوست خارج می کند و باعث می‌شود پوست شما زیبا و نرم شود.برای استفاده از این خاصیت سم‌زدایی ،باید مقداری نمک دریا را با آب مخلوط کنید و لایه‌ ضخیمی از آن را روی پوست‌تان بمالید. بعد از چند دقیقه می‌توانید پوست‌تان را بشویید.

3- درمان آکنه

یکی دیگر از خواص نمک دریا برای پوست، درمان آکنه است . نمک دریا دارای پتاسیم، گوگرد، کلسیم و منیزیم ا و پتاسیم برای متابولیسم سلولی پوست مناسب است. گوگرد هم کمک زیادی به حمل اکسیژن خواهد کرد.

کلسیم موجود در نمک دریا ،منافذ پوست را تمیز می‌کند و منیزیم هم مواد سمی را از بین می‌برد.

4- لایه برداری پوست

نمک دریا ،یک لایه‌بردار قوی پوست است و به زیبایی پوست شما کمک زیادی می‌کند. برای استفاده از این خاصیت می‌توانید یک قاشق چای خوری نمک دریا و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را مخلوط و یک ماسک برای پوست تهیه کنید.این ماسک ، پوست شما را لایه‌برداری می کند و موجب از بین رفتن سلول‌های مرده و دیگر اضافات پوست خواهد شد.

5-نمک دریا برای جلوگیری از شوره سر

از آن جا که نمک دریا گردش (خون) را تحریک می‌کند، پس برای جذب بیش از حد چربی روی پوست سر و کمک به مهار ریشه  شوره سر مفید خواهد بود. با ماساژ دادن محلول آب نمک روی پوست سرتان، موهای شما از شوره سر خلاص خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha