آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۴ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۵۷ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۲۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

جدیدترین آمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا در جهان

سلامت نیوز:آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۴ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۵۷ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۲۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۹۰ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۹۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا تاکنون با بیش از ۲۹.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۵۲۵ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۱۱.۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۰.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.


همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.
تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۲ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۹۷ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۸۶ هزار و ۴۰۰، روسیه بیش از ۸۶ هزار و ۱۰۰ و آلمان نیز بیش از ۷۰ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.
پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۶۹ هزار، ایران با بیش از ۶۰ هزار، کلمبیا با بیش از ۵۹ هزار، آرژانتین با ۵۱ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۴۹ هزار، پرو با بیش از ۴۶ هزار و لهستان با بیش از ۴۳ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۲۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۴۴ مبتلا، ۵۲۵ هزار و ۷۷۶ قربانی
۲. هند: ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۴۱ مبتلا، ۱۵۷ هزار و ۱۹۵ قربانی
۳. برزیل: ۱۰ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۵۹ مبتلا، ۲۵۵ هزار و ۱۸ قربانی
۴. روسیه: چهار میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۹ مبتلا، ۸۶ هزار و ۱۲۲ قربانی
۵. انگلیس: چهار میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۵۴ مبتلا، ۱۲۲ هزار و ۸۴۹ قربانی
۶. فرانسه: سه میلیون و ۷۵۵ هزار و ۹۶۸ مبتلا، ۸۶ هزار و ۴۵۴ قربانی
۷.اسپانیا: سه میلیون و ۱۸۸ هزار و ۵۵۳ مبتلا، ۶۹ هزار و ۱۴۲ قربانی
۸. ایتالیا: دو میلیون و ۹۲۵ هزار و ۲۶۵ مبتلا، ۹۷ هزار و ۶۹۹ قربانی
۹. ترکیه: دو میلیون و ۷۰۱ هزار و ۵۸۸ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۶۹ قربانی
۱۰. آلمان: دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۲۹۴ مبتلا، ۷۰ هزار و ۶۸۷ قربانی
براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران ،آفریقای جنوبی،اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha