دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 308498

با تداوم شرایط کرونایی، شیوع کرونای انگلیسی و احتمال آغاز موج چهارم کرونا، کارشناسان مسائل بهداشت و درمان از لزوم رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌ها سخن می گویند.

نکات مهم استفاده همزمان از 2 ماسک

سلامت نیوز:با تداوم شرایط کرونایی، شیوع کرونای انگلیسی و احتمال آغاز موج چهارم کرونا، کارشناسان مسائل بهداشت و درمان از لزوم رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌ها سخن می گویند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، یکی از توصیه‌هایی که به تازگی مطرح شده، استفاده از دو ماسک در زمان حضور در مکان‌های عمومی و محیط‌های خارج از منزل است؛ البته این کار هم نیازمند رعایت نکاتی است که مهم‌ترین آن ها بدین شرح است: ماسک پارچه‌ای باید روی ماسک جراحی  یا پزشکی قرار داده شود.  ماسک پارچه‌ای باید چند لایه و محکم باشد و تنفس با آن دشوار نباشد.

 بندهای ماسک سه لایه باید ‌طوری گره زده شود که به خوبی به صورت بچسبد.  استفاده از دو ماسک در اماکن شلوغ که حفظ فاصله اجتماعی امکان پذیر نیست، توصیه می‌شود.  استفاده همزمان از دو ماسک یک بار مصرف روی هم ،با طراحی نامناسب فایده‌ای ندارد.

ماسک پارچه‌ای باید دارای سیم بینی و فاقد دریچه یا منفذ بازدم باشد. ماسک‌فقط باید با حلقه‌‌های گوش، طناب یا بندهای آن تنظیم شود و سطح آن لمس نشود. استفاده از دو ماسک نباید تصور ایمن بودن به فرد بدهد و مانع رعایت دیگر پروتکل‌ها شود.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha