دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 308502

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه تا این لحظه موتاسیون در ویروس‌های ایرانی کرونا نیافته‌ایم، گفت: این گفته به معنی این نیست که تغییر و موتاسیون در ویروس‌های ایرانی نداشته‌ایم.

یک توضیح درباره احتمال وجود کرونای جهش‌یافته ایرانی

سلامت نیوز:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه تا این لحظه موتاسیون در ویروس‌های ایرانی کرونا نیافته‌ایم، گفت: این گفته به معنی این نیست که تغییر و موتاسیون در ویروس‌های ایرانی نداشته‌ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سید محمد علوی در خصوص انتشار ویروس انگلیسی و گسترش آن در خوزستان و برخی نقاط دیگر کشور اظهار کرد: ممکن است این ویروس، ویروس جهش‌یافته انگلیسی نباشد و ویروس جهش‌یافته ایرانی باشد.
وی افزود: زمانی که ویروس در یک جا می‌ماند، بعد از مدتی تغییر ماهیت و تغییر ژنتیکی می‌دهد؛ در نتیجه خواص ویروس جدید با ویروس قبلی کمی متفاوت می‌شود.


رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: این تغییرات ممکن است ویروس را ضعیف‌تر یا گاهی اوقات شدیدتر کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: وزیر بهداشت نیز در این زمینه صحبت کرده و گفته ممکن است جهش ویروس در داخل کشور هم رخ دهد؛ هر چند تا این لحظه موتاسیون در ویروس‌های ایرانی کرونا نیافته‌ایم.


علوی افزود: این گفته به معنی این نیست که تغییر و موتاسیون در ویروس‌های ایرانی نداشته‌ایم؛ ممکن است این موتاسیون وجود داشته باشد اما هنوز یافت نشده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha