سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن روانشناسان ایران گفت: سرمایه گذاری در بخش سلامت جزو سرمایه گذاری های زیربنایی محسوب شده و انسان سالم، محور توسعه پایدار است.
حمید پور شریفی،عضو هیئت مدیره انجمن روانشناسان ایران و استادیار دانشگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: فساد، تبعیض، فقر و شرایط اقتصادی نامطلوب در شرایط جامعه تأثیر مستقیمی گذاشته و باعث کاهش بهداشت روانی در جامعه می شود از این رو برای ارتقای سلامت روان باید قدر و جایگاه خدمات روانشناسی را دانسته و از بیمه روان شناسی حمایت کنیم.

پور شریفی با اشاره به اینکه از حدود 25 سال پیش تاکنون توجه بیشتری به امر بهداشت شده و بهداشت از اولویت بالایی برخوردار است گفت:اگر این امر با هزینه کمتر و کیفیت بیشتری انجام شود اثربخشی بسیاری خواهد داشت.

وی ادامه داد:سازمان WHO سلامتی را به 4 دسته سلامت جسم و سلامت روان، رفاه اجتماعی، ابعاد معنوی و روحانیت تقسیم می کند.

پورشریفی با اشاره به اینکه سلامت روان، رفاه اجتماعی، ابعاد معنوی و روحانیت مربوط به روانشناسان است افزود: نقش روان شناسان با گرایش های مختلف باید بیشتر شده و تأثیر آن در فرآیندهای اجتماعی باید بهتر نشان داده شود.

وی گفت: بیکاری، امنیت شغلی، تعین مسکن و تحصیلات هر کدام به تنهایی می توانند روی بهداشت روانی جامعه تأثیر بگذارند و با وجود اینكه روانشناسان می توانند فشار روانی را در هر کدام از این مراحل به حداقل رسانده و به جای یأس و ناامیدی روش صحیح را برای پشت سرگذاشتن بحران مربوطه آموزش دهند.

وی با اشاره به شیوع بالای اختلالات روانی در کشور گفت:استفاده نکردن از بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره توانایی تهدید سلامت روان جامعه را دارد.

استادیار دانشگاه تبریز در ادامه افزود:براساس گزارش وزارت بهداشت 5 تا 10 درصد شیوع بیماری های روانی در کشورمان را افسردگی تشکیل داده و با این وجود 7 تا 8 میلیون نفر از جمعیت کشور افسرده هستند.

پورشریفی با اشاره به اینکه شیوع بالای اختلالات روانی در کشور 15 تا 20 میلیون نفر از مردم جامعه درگیر شده اند گفت: بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره از ضروری‌ترین نیازهای هر جامعه است.

وی اظهار داشت:خدمات مشاوره و روان درمانی نیاز به جلسات متعدد داشته و در نتیجه آن هزینه های مراجعه نیز افزایش می یابد، این در صورتی است که پرداخت هزینه های مشاوره برای همه افراد جامعه امکان نداشته و همین مسئله مانع از استفاده مردم ا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha