عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت شیوع کرونای انگلیسی در ایران گفت: ما با شیوع این بیماری به ویژه در مناطق جنوبی که اخیرا چهارمحال و بختیاری هم به این مناطق اضافه شده است، مواجه هستیم.

افزایش موارد کرونای انگلیسی در جنوب | اگر ببینیم خیابان‌ها و شمال و جنوب می‌خواهد پرمسافر شود، محدودیت‌ می‌گذاریم

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت شیوع کرونای انگلیسی در ایران گفت: ما با شیوع این بیماری به ویژه در مناطق جنوبی که اخیرا چهارمحال و بختیاری هم به این مناطق اضافه شده است، مواجه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدارا، مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موارد کرونای انگلیسی در کشور رو به افزایش است. اگرچه همه شهرهای ما در معرض خطر هستند اما به نظر می‌آید مناطق جنوبی و حداکثر غربی و عمدتا هم شهرهایی که در همسایگی استانهای غربی کشور عراق هستند، بیشتر در معرض این بیماری باشند.

مردانی گفت: خوشبختانه علی‌رغم اینکه از حدود چهار هفته پیش با افزایش موارد ابتلای جدید و پیک کوچکی از افزایش بیماری، به خصوص در موارد جدید بیماری، مواجه شدیم که منجر به افزایش بستری هم شد، اما چون مقطعی بود و فراگیر نشد، جای خوشحالی است که اگر خدا بخواهد، بیماری در حال جمع شدن است. در کل وضعیت بهتری نسبت به یک ماه پیش داریم.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تأکید بر اینکه هشدارهایی که داده می شود بجاست، گفت: ما در بطن کار هستیم. من خودم را می‌گویم؛ ببینید زمانی مطب من در روز فقط  ۱۲_۱۳ مریض داشت، الان نزدیک به ۴۰ بیمار و زمانی هم بود که نزدیک به ۸۰ مریض در مطب بود. مشخص است که اینها شانتاژ نیست. وضعیت مطب‌، کلینیک و بیمارستان‌های ما مشخص است و ما نمی توانیم دروغ بگوییم. اگر هشداری داده می‌شود، هشداری بجاست. ما دوست نداریم شب عید به جای اینکه مردم پای سفره هفت‌سین بنشینند و در کنار خانواده باشند، به بیمارستان بروند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه صحبتش در خصوص تصمیم این ستاد برای اعمال محدودیت‌ها در تعطیلات نوروز گفت: در خصوص این موارد هنوز صحبتی نشده است، اما بستگی به رفتارهای مردم دارد. یعنی اگر ببینیم خیابان‌ها، شهرها، شمال و جنوب می‌خواهد پر از مسافر شود، مطمئنا محدودیت‌هایی منظور خواهیم کرد.

مردانی در خصوص تصمیم این ستاد برای اعمال محدودیتها در عید گفت: در خصوص این موارد هنوز صحبتی نشده است، اما بستگی به رفتارهای مردم دارد. یعنی اگر ببینیم خیابان‌ها، شهرها، شمال و جنوب می‌خواهد پر از مسافر شود،مطمئنا محدودیت‌هایی منظور خواهیم کرد.

او افزود: ولی اگر وضعیت معقول باشد، هیچ کس دلش نمی خواهد عید عزیزان خراب شود. دوست داریم عزیزان شاد باشند و زندگی کنند، آداب عید مبارکی داشته باشند و این اشکالی هم ندارد ولی در حدی نباید باشد که خدا نکرده باعث تشدید انتقال ویروس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha