سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا علت تاخیر در تصمیم‌گیری این ستاد برای سفرهای نوروزی را چرخیدن ویروس انگلیسی کرونا در تمام استان‌های کشور اعلام کرد و گفت: تاکنون تصمیمی در ستاد برای این موضوع گرفته نشده است.

ویروس انگلیسی؛ علت تأخیر در تصمیم‌گیری درباره سفرهای نوروزی | سفر به مناطق زرد الآن هم ممنوع است

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا علت تاخیر در تصمیم‌گیری این ستاد برای سفرهای نوروزی را چرخیدن ویروس انگلیسی کرونا در تمام استان‌های کشور اعلام کرد و گفت: تاکنون تصمیمی در ستاد برای این موضوع گرفته نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی (سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا) دیشب در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای مازندران در ساری، به خبرنگاران گفت: از ۲ هفته پیش موضوع سفرهای نوروزی در ستاد ملی کرونا مطرح شد اما بحث اصلی این است که با توجه به چرخشی که ویروس انگلیسی در همه مناطق کشور پیدا کرده است، از حالا نمی‌توان برای سفر نوروزی تصمیم‌گیری کرد.


وی رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی نقاط کشور توسط مردم و تداوم ثبات در روند کاهشی شیوع کرونا را لازمه تصمیم‌گیری درباره سفرهای نوروزی دانست و تاکید کرد: اگر مردم و کسبه پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنند، می‌توانیم شب عید و نوروز آرامی داشته باشیم و بر اساس آن طبق شرایط، سفر نوروزی هم داشته باشیم.


رئیسی، سفرهای نوروزی را تنها مربوط به شهرهای دارای وضعیت آبی و زرد کرونایی اعلام کرد و افزود: البته طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در حال حاضر سفر به شهرهای گردشگرپذیرِ دارای وضعیت زرد کرونایی از جمله شهرهای استان های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان، فارس، بوشهر و خوزستان و همچنین مشهد ممنوع است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به پرسشی در باره سفر با تورهای گردشگری تاکید کرد: تمامی محدودیت های مسافرت در قالب تورهای گردشگری به شدت اجرا می‌شود.


وی در باره سفر به جزایر قشم و کیش هم گفت: در حال حاضر سفر به این مناطق هم تنها در صورت منفی بودن تست کرونای مسافران و گردشگران قابل انجام است.


معاون وزیر بهداشت با اشاره به این که شرایط طی یک سال گذشته سخت بوده و مردم نیز همچنان تحمل می کنند، تاکید کرد: به عنوان یک کارشناس بهداشت به مردم عزیز توصیه می کنم عید نوروز امسال هم در خانه ماندن را تحمل کنند تا واکسناسیون انجام شود و سال آینده بتوانند با خیال آسوده به هر کجا که خواستند سفر کنند.


رئیسی، ماه اسفند را شلوغ‌ترین ماه بازارهای کشور به خاطر خریدهای نوروزی توصیف کرد و گفت: با توجه به این که بسیاری از اصناف در اسفند بیشترین درآمد را دارند و کسبه زیادی به ویژه خرده فروش ها به درآمد این ماه چشم دوخته‌اند، امیدواریم همه موارد بهداشتی را به درستی رعایت کنند تا وضعیت کرونایی شهرهایشان با توجه به رنگ‌بندی که آخر هر هفته انجام می‌شود، تغییر نکند.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین از واکسیناسیون ۸ میلیون نفر جمعیت بالای ۶۵ سال و افراد ۱۶ تا ۶۵ ساله دارای بیماری های زمینه ای در کشور تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: واکسن این بخش از جمعیت کشور پس از کادر درمانی و جانبازان و معلولان مهم‌ترین اولویت است.


وی هدف از واکسناسیون در جهان را کاهش مرگ و میر در درجه نخست و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا برشمرد و توضیح داد: طبق بررسی های صورت‌گرفته، به ازای تزریق واکسن به هر ۷ نفر از جمعیت گروه‌های آسیب‌پذیر، از مرگ یک نفر جلوگیری می‌شود. در حالی که در سایر گروه‌های جمعیتی به ویژه جوانان با واکسیناسیون ۱۲ هزار نفر، جلوی یک مرگ گرفته می‌شود.


رییسی با اعلام این که اولویت‌بندی جمعیت کشور برای دریافت کرونا در یک گروه تخصصی انجام می شود، گفت: در این گروه ۱۹ متخصص کشور با کار مدوام سه هفته ای اولویت ها را تعیین و تدوین می کنند.


وی افزود که طبق اولویت بندیِ همین گروه تخصصی مقرر شده که در مرحله اول ۶۰۰ هزار نفر از کادر درمان و ۷۰۰ هزار نفر از گروه های آسیب پذیر شامل معلولان و جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی واکسن شوند.


معاون وزیر بهداشت درباره تولید واکسن داخلی هم گفت: امیدواریم از تیرماه سال آینده به طور متوسط میزان انجام واکسناسیون در ماه به بالای ۲۰ میلیون دوز برسد که در این صورت در آذرماه سال ۱۴۰۰ همه گروه ها در کشور واکسن را دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha