خطرات بالقوه مواد شیمیایی مورد استفاده در اسباب بازی های پلاستیکی برای سلامت، سال ها مورد توجه محققان بوده اما تحقیقات جدید نشان می دهد که خطر آسیب به کودکان تا چه اندازه گسترده است.

مراقب این مواد خطرناک در اسباب‌بازی‌های پلاستیکی باشید

سلامت نیوز: خطرات بالقوه مواد شیمیایی مورد استفاده در اسباب بازی های پلاستیکی برای سلامت، سال ها مورد توجه محققان بوده اما تحقیقات جدید نشان می دهد که خطر آسیب به کودکان تا چه اندازه گسترده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یک مطالعه جهانی روی اسباب بازیهای پلاستیکی حاکی از وجود بیش از ۱۰۰ ماده خطرناک در آنهاست که ممکن است به کودکان آسیب بزند.

خطرات بالقوه مواد شیمیایی مورد استفاده در اسباب بازی های پلاستیکی برای سلامت، سال ها مورد توجه محققان بوده اما تحقیقات جدید نشان می دهد که خطر آسیب به کودکان تا چه اندازه گسترده است.

در یک مطالعه بین المللی، محققان ترکیبات شیمیایی موجود در اسباب بازیها و میزان تماس انسان با این مواد را تخمین زدند و در نهایت به وجود بیش از ۱۰۰ ماده شیمیایی نگران کننده در مواد پلاستیکی مورد استفاده در اسباب بازی پی بردند که می تواند خطرات سلامتی غیرقابل چشم پوشی برای کودکان داشته باشد.

محققان دانمارکی اظهار داشتند: از میان ۴۱۹ ماده شیمیایی موجود در مواد پلاستیکی سخت، نرم و فومی که در اسباب بازی های کودکان استفاده می شود ۱۲۶ ماده را شناسایی کردیم که می تواند به طور بالقوه از طریق اثرات سرطانی یا غیر سرطان زا به سلامت کودکان آسیب برساند.

به گفته محققان در حالیکه قوانین موجود در بسیاری از کشورها میزان برخی مواد شیمیایی سمی در اسباب بازی های پلاستیکی را تعیین کرده در سطح بین المللی هیچ رویکردی پایداری وجود ندارد و موارد احتیاطی فعلی به طور کافی مانع از به کارگیری میزان گسترده مواد مضر به کار گرفته شده در ساخت اسباب بازی ها نمی شود.

به گزارش ساینس الرت، محققان تاکید کردند: مقررات موجود معمولا روی مواد شیمیایی خاصی تمرکز دارند در حالیکه در حال حاضر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی در اسباب بازی های پلاستیکی یافت می شود که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha