نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که از منابع حاصل از عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آزایش برای معالجه بیماری‌های نادر هزینه شود.

اختصاص منابع حاصل از عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی برای معالجه بیماری‌های نادر

سلامت نیوز:نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که از منابع حاصل از عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آزایش برای معالجه بیماری‌های نادر هزینه شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای بند «ز» تبصره ۶ را تصویب کردند.


نمایندگان در بخش درآمدی بند «ز» تصویب کرده بودند که در سال ۱۴۰۰ به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً پانزده ‌درصد (۱۵%) اضافه و منابع حاصله به صورت صددرصد (۱۰۰%) به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۸ واریز می‌شود.


امروز در بخش هزینه‌ای تصویب شد که معــادل این مقدار محل ردیف هزینه‌ای ۳۸-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اختصاص می‌یابد تا جهت خرید عضو مصنوعی (پروتز) کاشت حلزون شنوایی و نیز جهت درمان و هزینه‌های دارویی بیماران بیماری های نادر از جمله اوتیسم، گوشه، سلیاک، متابولیک و بال پروانه  (eb)، سیستیک فیبروزیس، کم خونی داسی شکل(سیکل سل آنمی، سیکل سل تالاسمی) و بیماری نقص ایمنی مادرزادی و بیماران کلیوی در تولید آنتی بادی و بیماری تحلیل عضلانی نخاعی مادرزادی (sma) هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha