معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه استعمال قلیان باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود، گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای داده شده در برخی موارد شاهد استعمال قلیان در پارک‌های دزفول هستیم.

قلیان باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود

سلامت نیوز: معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه استعمال قلیان باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود، گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای داده شده در برخی موارد شاهد استعمال قلیان در پارک‌های دزفول هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، میثم مردسلطانی افزود: برخی مدعی مبتلا نشدن افراد سیگاری و معتاد به کرونا هستند که این گفته علمی نیست و صحت ندارد.وی ادامه داد: برخی افراد تصور می‌کنند در یک دوره به کرونا مبتلا شده‌اند حال آنکه ۹۰ درصد افرادی که به صورت خفیف تا متوسط به کرونا مبتلا می‌شوند متوجه بیماری خود می‌شوند و درصد کمی متوجه بیماری نمی‌شوند.


معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه این تصورات و اطلاعات غلط باورهای نادرستی ایجاد می‌کند، گفت: افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند ممکن است دوباره هم مبتلا شوند ضمن اینکه قابلیت‌های کرونای انگلیسی بالا رفته و ممکن است واکسن‌های موجود را نیز دور بزند.وی با توصیه محدود کردن ارتباطات خانوادگی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی افزود: تا زمانی که ۸۰ درصد مردم با واکسن و ابتلا ایمن نشوند نمی‌توانیم خیال راحتی داشته باشیم.


مردسلطانی با بیان اینکه دورهمی خانوادگی عامل ۶۰ درصد انتقال کرونا در دزفول است، گفت: ۱۷ تا ۴۷ درصد افراد در کل دنیا از طریق ارتباط خانوادگی به کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار در دزفول بالای ۶۰ درصد است.


وی با بیان اینکه ارتباط خانوادگی باعث سرایت کرونا از افراد بزرگسال به کودکان می‌شود، افزود: زمانی که آموزش‌ها به عمل و تغییر رفتار ختم نشود، اثربخشی ندارد.


معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد افراد جامعه محتوای ماده ژنتیکی ویروس کرونا را هم می‌دانند، اظهارداشت: ۱۰۰ درصد مردم از ضرورت استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلای کرونا آگاه هستند ولی فقط ۵۰ درصد ماسک می‌زنند و در واقع این آگاهی به تغییر رفتار منتهی نشده است. دزفول در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و تاکنون ۲ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha