نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران گفت: UNODC تجهیزات جدیدی را برای مبارزه با مواد مخدر در سال جاری در اختیار ایران قرار می‌دهد.

سلامت نیوز : نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران گفت: UNODC تجهیزات جدیدی را برای مبارزه با مواد مخدر در سال جاری در اختیار ایران قرار می‌دهد.

آنتونیو دلئو در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش كه در سال جدید UNODC چه امكانات و تجهیزاتی به ایران برای مبارزه با مواد مخدر در اختیارش قرار می‌دهد، گفت: برنامه‌هایی داریم برای ارائه تجهیزات جدید برای مبارزه با مواد مخدر كه در اختیار ایران قرار دهیم.

وی افزود: ولی این موارد باید با ستاد مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار دهیم اما در چند سال گذشته كمك‌هایی از جمله بادی اسكنر، كیت‌های مواد مخدر و مواد پیش‌ساز به ایران ارائه شده است ولی به هر حال برنامه‌هایی داریم كه در این زمینه به مسئولان مبارزه با مواد مخدر ایران كمك كنیم.

به گزارش فارس، آنتونیو دلئو در حاشیه مراسم ارائه گزارش هیئت بین‌المللی كنترل مواد مخدر در اسفند 89 در زمینه ارائه كمك‌های سازمان ملل متحد به ایران در زمینه تجهیزات و امكانات برای مبارزه با مواد مخدر اعلام كرده بود: طی این همكاری‌ها تلاش‌هایی برای خرید تجهیزات فنی مورد نیاز برای كشفیات مواد مخدر از جمله خریداری 5 بادی اسكن برای فرودگاه‌ها و تحویل 30 سگ مخصوص كشف مواد مخدر نیز در اختیار پلیس ایران قرار گرفته است كه در 5 سال اخیر این تجهیزات و امكانات از طرف UNODC در اختیار ایران قرار گرفته است.

دلئو اظهار داشت:‌ كمك‌های UNODC به كشورهای با درآمد متوسط از جمله ایران از طریق كشورهای اروپایی و ژاپن به صورت داوطلبانه تأمین می‌شود كه در طول این 10 سال نیز از این طریق بوده است و در این راستا بزرگترین مشكل UNODC در كمك به كشورهایی با درآمد متوسط چون ایران نبود كمك در زمینه سخت‌افزاری است و UNODC بیشترین كمك خود را در زمینه‌های نرم‌افزاری متمركز می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha