یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش برف و باران در بیش از ۲۰ استان کشور / وزش باد شدید در نیمه شرقی و نواحی مرکزی

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و از اوایل شب برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.


وی ادامه داد: روز پنجشبنه با ورود سامانه بارشی به کشورمان در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و نیمه شمالی فارس و از اواخر وقت فردا در همدان، مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و همچنین برخی مناطق یزد و ارتفاعات کرمان بارش باران و روی نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف رخ می‌دهد و بارش در استان‌های جنوبی همراه با رعد‌وبرق است.


این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه فردا در استان‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد، افزود: جمعه در نیمه شمالی کشور و استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان و شمال فارس بارش‌ها تداوم پیدا می‌کند.


نقشینه با بیان اینکه جمعه در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر کردیم، اظهار کرد: این وزش باد می‌تواند سبب وارد شدن خسارت گردد و همچنین احتمال طوفان و خیزش گرد و خاک نیز وجود  دارد.


وی گفت: سرعت وزش باد بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت است و کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و همچنین احتمال سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی و شکستن درختان را به همراه دارد.


وی متذکر شد: به علاوه امکان کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال و غرب کردستان، کهکیلویه و بویر احمد و ارتفاعات شرقی خوزستان وجود دارد و هشدار برای این مناطق سطح نارنجی است.
این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا و جمعه دریای خزر مواج و متلاطم است، بیان کرد: روز جمعه غرب و مرکز خلیج فارس هم مواج می‌شود.


وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: امروز برای پایتخت آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر با وزش باد همراه است و در مناطق مرتفع تهران آسمانی نمیه ابری و گاهی بارش پراکنده خواهیم داشت و همچنین امشب وزش باد شدید در این شهر رخ می‌دهد و بشینه دمای آن امروز ۱۷، فردا ۱۸ و جمعه به ۱۳ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha