ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است. وزارت بهداشت و درمان به تعیین پروتکل‌ها پرداخته و ستاد ملی کرونا هم آن را تصویب کرده است. حال این سوال مطرح است که افراد به چه میزان این پروتکل‌ها را اجرا می‌کنند؟

رییس کمیسیون بهداشت: هنوز عزمی برای محدود کردن پروازها وجود ندارد

سلامت نیوز: ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است. وزارت بهداشت و درمان به تعیین پروتکل‌ها پرداخته و ستاد ملی کرونا هم آن را تصویب کرده است. حال این سوال مطرح است که افراد به چه میزان این پروتکل‌ها را اجرا می‌کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، حسینعلی شهریاری: گفت: ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است. طی یک ماه گذشته نامه‌ای از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارسال شد تا پروازهای خارجی را محدود کنند، اما هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

حسینعلی شهریاری: گفت: ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است. طی یک ماه گذشته نامه‌ای از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارسال شد تا پروازهای خارجی را محدود کنند، اما هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

ویروس انگلیسی به‌رغم هشدارهای مسئولان امر در کشور پخش شده و همین قضیه افزایش ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی را به دنبال دارد. از سوی دیگر تعطیلات نوروز در راه است. همین مقوله می‌تواند به عنوان تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب شد، چون هر گونه دورهمی‌ها، گشت و گذار و سفر می‌تواند نرخ ابتلا به کرونا به ویژه ویروس کرونای انگلیسی را افزایش دهد.

افراد در جامعه به چه میزان پروتکل‌ها را اجرایی می‌کنند؟

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خبرنگار برنا گفت: ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است. وزارت بهداشت و درمان به تعیین پروتکل‌ها پرداخته و ستاد ملی کرونا هم آن را تصویب کرده است. حال این سوال مطرح است که افراد به چه میزان این پروتکل‌ها را اجرا می‌کنند؟

هنوز عزمی برای محدود کردن پروازها وجود ندارد

او افزود: طی یک ماه گذشته نامه‌ای از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارسال شد تا پروازهای خارجی را محدود کنند، اما هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

رعایت نکات بهداشتی احتمال ابتلا به هر ویروس را کاهش می‌دهد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر افراد توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان را رعایت کرده و به شکل مستمر به زدن ماسک، شست‌وشوی دست و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بپردازند احتمال ابتلا به هر ویروس کاهش پیدا می کند برای مثال در سال جاری شیوع آنفلوآنزا را شاهد نبودیم، این مقوله به‌دلیل استفاده از ماسک بود.

شهریاری افزود: مهمترین اقدام اجرای دستورات و توصیه‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت است. همکاران در وزارت بهداشت و درمان در تلاش هستند.

به گفته او باید محدودیت‌های جدی لحاظ شود در غیر این صورت کشور دچار مشکلات جدی می‌شود.

موفقیت‌های چشمگیر در حوزه واکسن کرونا

شهریاری تصریح کرد: امیدواریم فاز دوم و سوم واکسن برکت با موفقیت به ثمر برسد. شاید در اردیبهشت ۱۴۰۰ بتوان تولید واکسن برکت را داشته باشیم. فاز اول واکسن رازی هم آغاز شده است. در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha