پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 308689

محققان در مطالعه‌ای که به تازگی انجام دادند دریافتند پتانسیل جذب ویروس کرونای جدید در نوعی از گروه‌های خونی بیش از سایرین است.

تاثیر گروه خونی در ابتلا به ویروس کرونای جدید

سلامت نیوز:محققان در مطالعه‌ای که به تازگی انجام دادند دریافتند پتانسیل جذب ویروس کرونای جدید در نوعی از گروه‌های خونی بیش از سایرین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه جدید با ارائه شواهدی بیشتر نشان داد که احتمال ابتلای افراد با گروه‌های خونی خاص به کووید-۱۹ بیشتر است. بر اساس  یافته‌های این مطالعه ویروس کرونای جدید به ویژه به آنتی بادی گروه خونی A موجود در سلول‌های تنفسی جذب می‌شود.


محققان بر روی پروتئینی در سطح ویروس کرونا به نام حوزه اتصال گیرنده‌ها (RBD) متمرکز شدند که بخشی از ویروس است و به سلول‌های میزبان متصل می‌شود. هدف از انجام این مطالعه کشف چگونگی ابتلای افراد به ویروس جدید بوده است.


در این مطالعه آزمایشگاهی، تیم محققان چگونگی تعامل کووید-۱۹ با سلول‌های تنفسی و قرمز در گروه‌های خونی A، B و O را ارزیابی کرد. نتایج نشان داد که ویروس کرونا تمایل زیادی برای اتصال به گروه خونی A موجود در سلول‌های تنفسی دارد، اما هیچ ترجیحی برای گلبول‌های قرمز گروه خونی A یا سایر گروه‌های خونی موجود در سلول‌های تنفسی یا قرمز ندارد.


به گفته محققان ترجیح کووید-۱۹ برای شناسایی و اتصال به آنتی ژن گروه خونی A در ریه‌های افراد با این گروه خونی ممکن است به دلیل ارتباط بالقوه بین گروه خونی A و این ویروس باشد. 


یکی از محققان این تیم گفت گروه خونی یک چالش است، زیرا موروثی بوده و چیزی نیست که بتوانیم تغییر دهیم؛ اما اگر بتوانیم نحوه تعامل ویروس با گروه‌های خونی در افراد را بهتر بفهمیم، می‌توانیم دارو‌های جدید یا روش‌های پیشگیری را پیدا کنیم.


این یافته‌ها به تنهایی نمی‌توانند به طور کامل توصیف یا پیش بینی کنند که چگونه ویروس‌های کرونا بر بیماران از گروه‌های مختلف خونی تاثیر می‌گذارد اما می‌تواند هشداری برای این گروه خونی خاص باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha