چین با در اختیار داشتن چند واکسن موثر علیه کرونا به کشورهای جهان برای کمک به کنترل همه‌گیری کمک می‌کند و محموله‌های واکسن کوید ۱۹ را به دست آنها می‌رساند.این کشورها به صف واکسیناسیون با واکسن چینی اضافه شدندچین با در اختیار داشتن چند واکسن موثر علیه کرونا به کشورهای جهان برای کمک به کنترل همه‌گیری کمک می‌کند و محموله‌های واکسن کوید ۱۹ را به دست آنها می‌رساند؛ به تازگی نیز واکسن چین به چند کشور جدید رسیده است.

این کشورها به صف واکسیناسیون با واکسن چینی اضافه شدند

سلامت نیوز: چین با در اختیار داشتن چند واکسن موثر علیه کرونا به کشورهای جهان برای کمک به کنترل همه‌گیری کمک می‌کند و محموله‌های واکسن کوید ۱۹ را به دست آنها می‌رساند.این کشورها به صف واکسیناسیون با واکسن چینی اضافه شدندچین با در اختیار داشتن چند واکسن موثر علیه کرونا به کشورهای جهان برای کمک به کنترل همه‌گیری کمک می‌کند و محموله‌های واکسن کوید ۱۹ را به دست آنها می‌رساند؛ به تازگی نیز واکسن چین به چند کشور جدید رسیده است.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از فارس، استفاده از واکسن کرونا به یکی از معضلات دنیا تبدیل شده است زیرا میزان تولید در مقایسه با میزان تقاضا بسیار کمتر است. از طرف دیگر کشورهای صنعتی به احتکار واکسن روی آورده اند و دسترسی دیگر کشورهای جهان به واکسن را محدود کردند، در این بین چین با در اختیار داشتن چند واکسن موثر علیه کرونا به کشورهای جهان برای کمک به کنترل همه‌گیری کمک می‌کند و محموله‌های واکسن کوید ۱۹ را به دست آنها می‌رساند؛ به تازگی نیز واکسن چین به چند کشور جدید رسیده است.


* عراق: 
واکسن‌های کووید ۱۹ اهدایی چین وارد عراق شد؛ در مجموع ۵۰ هزار دوز واکسن اهدا شده توسط دولت چین روز سه شنبه وارد عراق شد.
وزارت بهداشت عراق گفت این واکسن‌ها به طور رایگان در تمام مناطق به مردم داده می‌شود.


* لبنان:
چین ۵۰ هزار دز از واکسن شرکت سینوفارم را به لبنان اهدا می‌کند؛ لبنان، در عمق بحران‌های مالی، ماه گذشته پس از دریافت نخستین محموله واکسن فایزر با کمک بانک جهانی، واکسیناسیون مردم را آغاز کرد.


* سیرالئون
سیرالئون محموله‌ای از ۲۰۰ هزار دز واکسن سینوفارم که توسط چین برای حمایت از فعالیت واکسیناسیون این کشور اهدا شده بود، دریافت کرد. مقامات بهداشتی در سیرالئون گفتند که این واکسن «نقش مهمی در پیشگیری و مهار کووید ۱۹ در کشور خواهد داشت».
هو ژانگلیانگ، سفیر چین در سیرالئون نیز گفت: ما در حالی از سیرالئون با واکسن کرونا حمایت می‌کنیم که کشورهای جهان برای تهیه واکسن در تلاش هستند.


* فیلیپین
محموله‌ای از واکسن‌های اهدا شده توسط چین روز یکشنبه وارد فیلیپین شد؛  این دسته نخستین محموله‌ای از واکسن کووید ۱۹ است که به کشور جنوب شرقی آسیا رسیده است.
رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین نیز در مراسم تحویل واکسن در پایگاه نیروی هوایی فیلیپین شرکت کرد؛ تحویل واکسن به فیلیپین اجازه می‌دهد تا به زودی واکسیناسیون‌های گسترده را آغاز کند و این نشان دهنده مرحله جدیدی از جنگ این کشور علیه بیماری COVID-۱۹ است که ۵۸ هزار نفر را آلوده و ۱۲ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.


* مکزیک
دومین محموله از واکسن چینی که شامل ۸۰۰ هزا دز از واکسن چینی شرکت سینوواک می‌شود، در فرودگاه مکزیک به این کشور تحویل داده شد. 
مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک از چین به دلیل حمایت این کشور با تهیه واکسن تشکر کرد و گفت که ورود واکسن به دولت در ادامه کار واکسیناسیون کمک کرده است؛ در تاریخ ۲۰ فوریه ( حدود ۲ هفته پیش)، اولین گروه واکسن سینوواک وارد مکزیکو سیتی شد و مقامات بهداشتی مکزیک این دزها را در این هفته بین سالمندان و یکی از مناطقی که بیشترین آسیب ناشی از کرونا را دیده، توزیع کردند. مکزیک بیش از ۲ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ و بیش از ۱۸۴ هزار مرگ در اثر آن را ثبت کرده است و اکنون طبق دانشگاه جان هاپکینز در رتبه سوم در تعداد مرگ و میرها پس از ایالات متحده و برزیل قرار دارد.


از آنجا که واکسن‌های ساخته شده در غرب برای واکسیناسیون عمومی کافی نیستند، برخی از کشورهای غربی اکنون به واکسن‌های چینی روی آورده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha