چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3088

دبیركمیته بیماران MS قزوین گفت: انجمن حمایت از بیماران MS استان قزوین در آینده‌ای نزدیك تشكیل خواهد شد.

دكتر حسین مژدهی پناه درگفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، گفت: در حال حاضر حدود سه هفته از تشكیل كمیته بیماران MS كه متشكل از 5 پزشك متخصص مغز و اعصاب است، می‌گذرد.

وی در ادامه اظهار داشت: آمار بیماران MS در استان مشخص نیست. تنها آمار موجود حكایت از وجود 110 تا 120 بیمار مصرف كننده داروهای خانواده اینترفرون دارد.

دبیركمیته بیماران MS قزوین در مورد توزیع داروی این بیماران در سطح استان گفت: سال پیش توزیع كننده اصلی این داروها سازمان هلال احمر استان بود كه به صورت مستقیم داروها را در اختیار بیماران قرار می‌داد اما از آغاز سال جدید طرحی مطرح شده كه به واسطه آن پزشكان كمیته منتخب وزارتخانه باید مصرف دارو را برای بیمار ضروری دانسته و سپس معاونت درمان استان آن را تایید كرده تا بیمار بتواند دارو را از سازمان هلال احمر دریافت نمایند.

وی هزینه بالای دارو را مشكل اصلی كمبود آن دانست.

دكتر مژدهی پناه مشكل توزیع داروی بیماران MS را مقطعی عنوان كرد و گفت:‌در استان قزوین در حال حاضر مشكل مادی وجود ندارد.

وی نداشتن مكان مشخصی برای پزشكان و بیماران MS را یكی دیگر از مشكلات عنوان كرد و گفت: ‌ما بارها درخواست داشتن اتاق اختصاصی برای برگزاری جلساتی با بیماران را با دانشگاه علوم پزشكی مطرح كرده‌ایم اما هنوز با این درخواست‌ موافقت نشده است.

وی در ادامه افزود: ارتباط بیماران در قالب انجمن‌ها و استفاده از تجارب همدیگر از لحاظ روانی تاثیر مثبتی بر روی بیماران MS دارد از سوی دیگر مشكلات مادی را می‌توان با كمك دولت، بیمه‌ها و یا افراد خیر حل كرد.

مژدهی پناه در پایان اظهار داشت: بیماری MS بیشتر در افراد جوان ظاهر می‌شود و دلیل توجه بیشتر به این بیماری، محدوده سنی افراد درگیر شونده است.

لازم به ذكراست، بیماری MS یكی از بیماریهای دستگاه عصبی است كه مغز و نخاع را درگیر می‌كند و علت مشخصی ندارد، بیماران MS مادام العمر با عوارض و عضلات بیماری درگیر هستند. این بیماری دوره‌های اوج

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha