سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مشابه ماجرای پذیرش نشدن طلبه ناهی از منكر در شهرستان‌ها و كلانشهرها زیاد دیده می‌شود و متأسفانه ضعف ساختاری و نظارتی وزارت بهداشت موجب چنین اتفاقاتی می‌شود.

حسین حسنی بافرانی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به مشكل پیش آمده برای علی خلیلی، طلبه ناهی از منكر اظهار داشت: علاوه بر اینكه مشكلات ساختاری از چالش‌های مهم وزارت بهداشت است ضعف نظارت بر این قضیه مشهود است كه اگر قبلاً با این موضوعات برخورد جدی می‌شد دیگر شاهد چنین مواردی نبودیم.

وی افزود: اگر در بیمارستان رئیس و مدیر بیمارستان روی كار پرسنل و اطباء نظارت دقیق نكند طبعاً رضایتمندی مردم روز به روز پایین می‌آید.

حسنی تصریح كرد: وزارت بهداشت باید در حوزه مدیریت منابع به گونه‌ای عمل كند كه بیمارستان بتواند دخل و خرج خود را داشته باشد اما در حال حاضر بیمارستان‌ها به دنبال طلب خود از بیمه‌ها هستند. اورژانس‌ها مشكل دارند و نمی‌توانند این نوع بیماران را بپذیرند.

وی اضافه كرد ادغام دو دانشگاه علوم پزشكی در تهران كه قرار بود كه به ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی بینجامد عملاً سودی به حال رضایتمندی مردم در این بیمارستان‌ها نداشت.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان‌های دولتی از قدیم دچار چالش كمبود منابع و كسری بودجه بوده است و درآمد اختصاصی زیادی نداشته‌اند. در حال حاضر كمتر از 10 درصد دخل و خرج بیمارستانهای دولتی با هم می‌خواند.

وی گفت:‌ این طلبه ناهی از منكر از خواص جامعه بوده است اما از این موارد در شهرستانها و كلانشهرها زیاد دیده می‌شود كه برای پذیرش به دنبال بیمارستان بگردند.

حسنی یادآور شد: گسترش تختهای ICU با وجود اینكه طی چند وقت گذشته به خوبی انجام شده است اما هنوز كمبود در بیمارستان‌های كشور وجود دارد همچنین متخصصانی كه در مناطق محروم حضور داشته باشند كم است. لذا حجم این بیماران به بیمارستان‌های كلا‌نشهرها روانه می‌شوند و آنها هم با كمبود تخت مواجه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha