سلامت نیوز : آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی بالینی فردا در 8 دانشگاه علوم پزشكی سراسر كشور با حضور 4739 شركت كننده برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، امیر محسن ضیایی، قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: بیشترین شركت كننده در رشته داخلی با 260 نفر و كمترین شركت كننده در رشته طب هسته‌ای با 10 نفر است. یك هزار نفر در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و 2 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشكی تهران در آزمون‌های ارتقا شركت می‌كنند و 1739 نفر نیز در 6 دانشگاه علوم پزشكی دیگر در این آزمون شركت می‌كنند.

به گفته ضیایی دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، تبریز، شیراز، اهواز،‌ مشهد، كرمان و اصفهان جزو دانشگاه‌هایی هستند كه به طور مستقیم آزمون ارتقا برگزار می‌كنند و بقیه دانشگاه‌های علوم پزشكی هم به شرطی كه خوب اعتبار بخشی شوند، در سالهای آینده به مرور به این تعداد افزوده خواهند شد.

شركت كنندگان در این آزمون میزان اطلاعات خود را می‌سنجند و در نهایت افرادی كه دوره دستیاری آنها تمام شده با شركت در آزمون ارتقای گواهینامه تخصصی بالینی و كسب نمره قبولی می‌توانند اجازه طبابت بگیرند.

آزمون ارتقا برای فارغ‌التحصیلان دوره دستیاری نیست بلكه دستیاران تخصصی برای ارتقا در سالهای مختلف تحصیل نیز در این آزمون شركت می‌كنند.

آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی بالینی قبلاً توسط وزارت بهداشت به صورت متمركز با آزمون دانشنامه تخصصی به طور همزمان برگزار می‌شد اما در حال حاضر آزمون ارتقای گواهینامه تخصصی بالینی و دانشنامه به طور مجزا برگزار می‌شود.

آزمون گواهینامه تخصصی برای سنجش آموخته‌های داوطلبان دوره دستیاری در هر سال از تحصیل برگزار می‌شود و در نهایت میزان مهارت فرد سنجیده می‌شود اما آزمون دانشنامه رقابت بین افرادی است كه صلاحیت لازم را كسب كرده‌اند و برای اینكه بتوانند عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها بشوند برگزار می‌شود.

وزارت بهداشت آزمون دانشنامه تخصصی را شهریور امسال برگزار می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha