معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی برای موج چهارم کرونا تاکید کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی تیم‌های آماده‌باش پرستاری تشکیل شود.

آماده‌باش پرستاران در نوروز/برنامه‌ریزی برای موج چهارم کرونا

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی برای موج چهارم کرونا تاکید کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی تیم‌های آماده‌باش پرستاری تشکیل شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، مریم حضرتی در هفتاد و ششمین جلسه مدیران پرستاری کشور که به صورت مجازی برگزار شد، با قدردانی از تلاش ها و زحمات یکساله مدیران پرستاری در یک سال گذشته در مدیریت بیماری کووید۱۹ که به نحو احسن انجام گرفت، گفت: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و با توجه به خیز چهارم کرونا در برخی استانها این سختی ادامه دارد. لذا می طلبد که با برنامه ریزی مناسب خیز جدید کرونا را مدیریت کنیم. 


وی با تاکید بر تنظیم برنامه های نوروز ۹۹ در بسته های مختلف اظهار داشت: در شهرهای آبی و زرد شاید نیاز به آماده باش پرستاران نباشد اما در شهرهای قرمز و نارنجی با نظر دانشگاه برنامه آنکالی برای پرستاران در نظر گرفته شود تا در صورت بروز خیز جدید کرونا با مشکل مواجه نشویم. 


معاون پرستاری با بیان اینکه در سه نوروز گذشته بحران هایی نظیر زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان ، گلستان و لرستان و همچنین کرونا را پشت سر گذاشتیم، گفت: امسال چهارمین نوروزی است که به صورت مستمر درگیر بحران هستیم بنابراین باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که غافلگیر نشویم.  


حضرتی با تاکید بر اجرای دستورالعمل مرخصی تشویقی پرستاران گفت: در دانشگاههایی که وضعیت آبی و زرد حاکم است و بار کرونا کاهشی بوده این امکان وجود دارد که پرستاران برای تجدید روحیه و توان به مرخصی تشویقی (اجباری) بروند لذا مدیران محترم این موضوع را پیگیری کنند تا حتما این کارصورت پذیرید. 


وی به اعزام پرستاران ویژه در پیک سوم کرونا در خوزستان اشاره کرد و گفت: اگر درگیر موج چهارم بشویم شاید این امکان وجود نداشته باشد که نیرویی به مناطق بحرانی اعزام شود. لذا مدیران محترم در مناطق آمایشی با هم هماهنگ باشند تا در صورت لزوم هر منطقه آمایشی مشکل منطقه خود را مدیریت و مرتفع سازد.  


حضرتی همچنین از مدیران پرستاری خواست تا در خصوص تجهیزات و دارو های مورد نیاز بازنگری لازم را داشته باشند. 
وی با اشاره به آغاز آموزش بخش نظری دوره پرستاری ICU برای پنج هزار پرستار در سطح کشور، گفت: آموزش های نظری این دوره از هفته گذشته آغاز شده از این رو مدیران پرستاری با همکاری روسای دانشکده های پرستاری، ارزیابها و مسئول مرکز آموزشی و مهارتی دانشگاه بر کیفیت این دوره ها نظارت داشته باشند.


معاون پرستاری وزارت بهداشت به فراخوان این  معاونت درسال ۲۰۲۰ که سال پرستار و ماما از سوی سازمان جهانی بهداشت نامگذاری شده بود اشاره کرد و گفت: در این فراخوان از دانشگاهها خواسته شد تا طرح های خود را متناسب با اولویت های معاونت پرستاری برای ما ارسال کنند که در نهایت ۴۵ طرح ارسال و پس از بررسی و داوری ۶ طرح انتخاب شد و فرایند عملیاتی کردن طرح های منتخب آغاز شده است. 


وی ادامه داد: برای اجرای طرح مراقبت تسکینی و پرستار پیگیر بودجه لازم به دانشگاه های پایلوت پرداخت شده لذا نظارت شود که این بودجه برای توسعه کلینیک های مراقبت های تسکینی که قرار است به مراکز مراقبت در منزل متصل شود هزینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha