چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 30893
سلامت نیوز : از چندی پیش به دنبال ممنوعیت واردات پالپ برخی میوه‌های گرمسیری، تولیدكنندگان كنسانتره و آب‌میوه با مشكلاتی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز مواجه شده‌اند.

ولی‌الله داوودآبادی - دبیر انجمن صنایع تولید و صادركنندگان كنسانتره و آب‌میوه ایران، با بیان مطلب بالا افزود: چندی پیش به دنبال نامه وزیر جهاد كشاورزی به وزارت بازرگانی، واردات انواع كنسانتره و پالپ میوه ممنوع و ثبت سفارش واردات آن متوقف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا وی با بیان این‌كه به دنبال مكاتبات انجمن كنسانتره و آب‌میوه ایران سرانجام ممنوعیت واردات كنسانتره برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت لغو شد، خاطرنشان كرد: ‌با این حال ممنوعیت واردات پالپ برخی میوه‌های گرمسیری به كشور هنوز ادامه داشته و لغو نشده است.

وی ادامه داد: ‌ممنوعیت واردات پالپ میوه‌های گرمسیری در حالی است كه تولید داخلی در این زمینه وجود نداشته و تمام نیاز كشور باید از خارج از كشور تامین شود؛ بنابراین هیچ دلیلی برای ممنوعیت واردات این محصول وجود ندارد.

داوودآبادی تصریح كرد: به طور معمول پالپ میوه‌هایی همچون هلو و آناناس به دلیل عدم تولید داخلی آن از خارج از كشور وارد می‌شود.

به گفته وی، انجمن كنسانتره و آب‌میوه ایران در حال رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه برای لغو ممنوعیت واردات پالپ میوه‌های گرمسیری به كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha