چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 30894

خطر ایجاد بی‌اعتمادی، زندگی زوجینی را که به‌ واسطه آشنایی در فضای مجازی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند، تهدید می‌کند زیرا آن‌ها همیشه در این فکر هستند که همسرشان با افراد دیگری هم در این فضا آشنا شده باشد.

سلامت نیوز : خطر ایجاد بی‌اعتمادی، زندگی زوجینی را که به‌ واسطه آشنایی در فضای مجازی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند، تهدید می‌کند زیرا آن‌ها همیشه در این فکر هستند که همسرشان با افراد دیگری هم در این فضا آشنا شده باشد.

به گزارش سلامت نیوز یک روانشناس در گفت‌وگو با میراث‌آریا (chtn)، گفت: آشنایی در فضای چت‌، در روابط آینده زوج‌ تاثیرات عمیقی می‌گذارد، چرا که آنها در مرحله نخست برای برقراری ارتباط با یکدیگر ناگزیرند در برخی از موارد خود را بسیار ایده‌آل معرفی کنند اما این مساله زمان زیادی طول نخواهد کشید.

به باور این روانشناس این نوع ارتباط زمانی می‌تواند به یک آشنایی سالم تبدیل شود که با بلوغ هیجانی هر دو فرد، نظارت موسسات ذی‌صلاح در این امر و مشاوره متخصصان فضای مجازی همراه شود.

«بابک سعیدی»، حمایت خانواده‌ها از فرزندانشان را راهکار مناسبی برای کنترل آسیب‌های ناشی از همسریابی اینترنتی دانسته و افزود: اگر والدین از دریچه منع به این وسیله ارتباطی نگاه کنند قطعا فرزندانشان به شکل دیگری آسیب خواهند دید چراکه اینترنت واقعیت روز جامعه ماست و نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم اما این سخن نیز به آن معنا نیست که فرزندمان را در برابر ابزارهای جدید تنها رها کنیم بنابراین والدین مسوول، کسانی هستند که علاوه بر دلسوزی، با بصیرت به این فناوری و خدمات آن نگاه کنند.

این روانشناس معتقد است گاهی دختران ترجیح می‌دهند از شیوه همسریابی اینترنتی برای انتخاب همسر مناسب استفاده کنند و این در حالی‌ است که پسران بیش‌تر با نگرش سرگرمی ‌وارد این فضا می‌شوند.

«سعیدی» تصریح کرد: در حالی که گفته می‌شود آشنایی در چت‌روم‌ها می‌تواند به کاهش سن ازدواج کمک کند، اما نمی‌توان توقع داشت این الگو در جامعه ما نیز جوابگو باشد. بیش‌تر تعاملات جوانان در فضای مجازی انتزاعی و دور از واقعیت است و همین موضوع زمینه‌ای برای افزایش مشکلات و آسیب‌های همسریابی اینترنتی در جامعه ماست.

او در ادامه گفت: مشکل کنونی ما این است که پسران حاضر به قبول مسوولیت ازدواج نیستند و در نهایت این جامعه زنان هستند که از این شیوه ازدواج آسیب می‌بینند.

این روانشناس تاکید کرد: بهترین راهکار برای رفع مشکلات ناشی از فضای مجازی فرهنگ‌سازی است به این معنی که مسوولان فرهنگی جامعه با ارایه مشاوره به والدین و همچنین تولید برنامه‌های مختلف خانواده‌ها و جوانان را نسبت به نقاط قوت و ضعف استفاده از اینترنت و خدمات آن آشنا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha