براساس آمار های بدست آمده از نظام مدیریت اطلاعات داده های HIV/ایدز در کشور، هر چند آمار ابتلا بهHIV/ایدز در زنان نسبت به 5 سال گذشته افزایش یافته است،اما همچنان آمار ابتلا به این ویروس در مردان بیشتر است.

سلامت نیوز : عباس صداقت در گفت‌وگو با برنا با بیان این مطلب افزود: شواهد نشان دهنده آن است که انتقال بیماری HIV/ایدز میان زنان نسبت به پنج سال گذشته در حال افزایش است که این موضوع زنگ خطری برای آغاز موج سوم بیماری ایدز محسوب می شود.
 
رییس اداره ایدز وزارت بهداشت ادامه داد: براساس آمار های بدست آمده از نظام مدیریت اطلاعات داده های HIV/ایدز در کشور، هر چند آمار ابتلا بهHIV/ایدز  در زنان نسبت به 5 سال گذشته افزایش یافته است،اما همچنان آمار ابتلا به این ویروس در مردان بیشتر است.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته آمار ابتلا به ویروس ایدز از طریق ارتباط جنسی محافظت نشده در حال افزایش است.

صداقت با اشاره به این مطلب که مدیریت اطلاعات داده های HIV/ایدز در تشخیص به موقع شیوع ابتلا به این بیماری بسیار تاثیر گذار است، اظهار داشت: پیشگیری به موقع از ابتلا به ایدز سبب می شود تا به مرز بحران نرسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha