به کار گیری فناوری های دیجیتال برای درمان های پزشکی را دندانپزشکی دیجیتال می گویند با استفاده از این فناوری می توان از دهان بیمار عکس های سه بعدی تهیه نمود و متناسب با آن ها برای درمان بیماران اقدام نمود.

یکی از بهترین مراکز ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران

سلامت نیوز:به کار گیری فناوری های دیجیتال برای درمان های پزشکی را دندانپزشکی دیجیتال می گویند با استفاده از این فناوری می توان از دهان بیمار عکس های سه بعدی تهیه نمود و متناسب با آن ها برای درمان بیماران اقدام نمود.

یکی از مزیت های دندانپزشکی دیجیتال و استفاده از امکانات دیجیتال این است که می توان با دقت بسیار بالا و سرعت بیشتر مراحل درمان را طی نمود. لازم است بدانید تمامی دندانپزشکان قادر به استفاده از فناوری های دیجیتال نیستند زیرا استفاده از برخی فناوری ها نیاز به یادگیری دارد و شاید برخی از دندانپزشکان تمایلی به یادگیری نداشته باشند.


برای کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال ابتدا لازم است درباره مراکز ایمپلنت دیجیتال در تهران تحقیق نمایید و با آگاهی از مزایا و معایب این روش تصمیم گیری نمایید. همان طور که می دانید ایمپلنت دیجیتال روشی برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد و در گذشته و یا شاید امروز هم برای کاشت ایمپلنت از روش معمولی یا سنتی استفاده می شود در روش سنتی به دلیل شکافتن و یا جراحی لثه درد و خونریزی در حین جراحی وجود داشت اما این روزها با روش ایمپلنت دیجیتال به دلیل برش موضع یا فلپ لس درد و خونریزی کاهش یافته است که این موضوع می تواند یکی از مهم ترین مزیت های این روش باشد.


چرا که بسیاری به دلیل ترس از جراحی از کاشت ایمپلنت فرار می کردند و نداشتن دندان را به کاشت و جایگزینی دندان ترجیح می دادند بنابراین می توانیم به این افراد نوید دهیم که می توانند در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنند. همین طور به دلیل آسیب نرسیدن به بافت ها مجارو روند بهبودی سرعت بیشتری دارد و می توانید سریع تر از روش سنتی به بهبودی برسید.


روش کار ایمپلنت دیجیتال چیست ؟
در ایمپلنت دیجیتال از یک اسکنر سه بعدی دیجیتالی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصبی استفاده می شود. در حین انجام عمل دندانپزشکی ، یک گاید دقیق بر روی دندانهای شما نصب می شود تا اطمینان حاصل شود که آسیبی به عصب یا دندانهای اطراف وارد نمی شود.


با ورود روش ایمپلنت دیجیتال در ایران و استفاده از این روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته متقاضی برای انجام بیشتر شد اما هنوز هم اطلاعات بسیاری از افراد درباره این روش کامل و جامع نمی باشد و برخی افراد به دلیل عدم آگاهی کامل درباره مراحل ایمپلنت دیجیتال و به دلیل ترس از جراحی ترجیح می دهند بی دندانی را تجربه کنند و برای جایگزینی دندان راه حلی ندارند! کلینیک دندانپزشکی دیجیتال زیبادنت با هدف ارتقا سطح آگاهی افراد در زمینه ایمپلنت دیجیتال سعی دارد ترس شما را از بین برده و لبخند رضایت را بر چهره شما ماندگار نماید.


 

قبل از هر اقدامی برای انجام درمان های دندانپزشکی با مراجعه به دندانپزشک از شما اطلاعاتی در قالب عکس opg خواسته می شود تا وضعیت دندان ها و فک و لثه بررسی شود اگر می خواهید با روش ایمپلنت دیجیتال مشکل بی دندانی خود را برطرف نمایید لازم است این اطلاعات دقیق تر و جزئی تر بررسی شود به همین منظور باید سیتی اسکن از فک یا CBCT هم انجام شود هر چه اطلاعات دقیق تر باشد ریسک خطا کهش یافته و دقت کار چند برابر خواهد شد.


استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال خطای کار دندانپزشکان را به صفر می رساند و همین موضوع می تواند دلیل اصلی آرامش دندانپزشکان هنگام کار باشد همین طور این روش نیاز به جراحی برای داشتن دندان را از بین برده است و بسیاری از بیماران به دلیل ترس از جراحی بی دندانی را ترجیح می دادند همین موضوع می تواند دلیلی بر تغییر انتخاب این افراد باشد. با استفاده از ابزار های دقیق و اطلاعات موجود ایمپلنت در بهترین موقعیت قرار می گیرد و دیگر نیازی به نگرانی های بعدی نخواهد بود. از دیگر محاسن ایمپلنت دیجیتال قرارگیری روکش دائمی به جای موقت در همان ابتدا می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha