چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 308986

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سفر کردن در ایام نوروز بازی با مرگ است، گفت: از مردم تقاضا دارم که سفرهای ایام نوروز را به زمان دیگری موکول کنند هیچ وقت برای سفر کردن دیر نیست اما اکنون با این شرایط سفر نکردن بهترین راهکار است.

محسنی بندپی: سفر کردن در وضعیت فعلی بازی با مرگ است

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سفر کردن در ایام نوروز بازی با مرگ است، گفت: از مردم تقاضا دارم که سفرهای ایام نوروز را به زمان دیگری موکول کنند هیچ وقت برای سفر کردن دیر نیست اما اکنون با این شرایط سفر نکردن بهترین راهکار است.


به گزارش سلامت نیوز به نفل از ایسنا،محمدعلی محسنی بندپی اظهار کرد: استان‌های شمالی کشور به ویژه استان مازندران و غرب آن همواره مورد هدف گردشگران بودند منتهی در حال حاضر چند شهر این استان در وضعیت نارنجی در وضعیت شیوع کرونا به سر می‌برند و به سمت قرمز شدن حرکت می‌کند. نگرانی آن است که با حضور مسافران وضعیت شهرهای زرد به نارنجی و نارنجی به قرمز تبدیل شود.


وی ادامه داد: قطعا با هجوم مسافران شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند آن هم در شرایطی که زیرساخت‌های درمانی در استان مازندران بسیار محدود است و حتی برای افراد بومی کفاف نمی‌دهد چه برسد به این‌که غیربومی‌ها و مسافران بخواهند از آن استفاده کنند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان و یکی از نمایندگان غرب استان مازندران و فردی که در نظام سلامت به مردم خدمت می‌کند، از آنها می‌خواهم که در ایام نوروز همچون یک سال گذشته یار و یاور کادر بهداشت و درمان و نظام سلامت باشند. فراموش نکنیم که با همکاری مردم از ۵۰۰ فوتی در روز به کمتر از ۱۰۰ فوتی در روز رسیده‌ایم مردم همکاری‌های لازم را داشته باشند هر روز ورژن‌ها و نسخه‌های جدیدی از این ویروس سرکش مشاهده می‌شود نسخه‌هایی که به مراتب خطرناک‌ و کشنده‌تر از موارد قبلی آن است. از مردم می‌خواهم با همکارانمان در نظام سلامت به ویژه پرستاران و بهیاران همکاری کنید آنها که ۱۵ ماه در خط مقدم مبارزه کردند.


محسنی پندپی یادآور شد: نیروهای زیادی در کادر سلامت از دست رفته‌اند. پرستارانی که برای حفظ سلامت مردم جنگیدند. مادر از فرزند جدا شد چون پرستار مادر برای کمک به کادر درمان زنده نماند و فرزند بدون مادر به دنیا آمد. درست است که آنها تمامی تلاششان برای حفظ سلامتی مردم می‌گذارند اما بالاخره خسته می‌شوند پس از مردم خواهش می‌کنم که از سفر کردن در ایام نوروز بپرهیزند به خصوص به شهرهایی که آماده ورود به وضعیت قرمز را دارد این بازی‌کردن با مرگ است این ویروس با کسی شوخی ندارد.


وی با ارائه مثالی توضیح داد: اخیرا یکی از همکارانم مبتلا شده وقتی علت را از او جویا شدم گفت که چند روز قبل از آن سه نفر مهمانشان بودند بعد از آن حس بویایی‌اش را از دست داد و وقتی تست دادم متوجه شدم که خود، همسر و فرزندش به کرونا مبتلا شدند اکنون هم حال همسرش خوب نیست؛ این ویروس به همین راحتی منتقل می‌شود و با کسی هم شوخی ندارد.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از مردم می‌خواهم که همه مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا خدایی ناکرده سال را با خاطرات تلخ تمام نکنند سعی کنند در سال جدید هم نشاط و شادی را بین اعضای خانواده تقسیم کنند. هیچ وقت برای سفر کردن دیر نیست سفرهای امسال را به فرصت دیگری موکول کنید که فضای شهر و جامعه ایمن‌تر است.


نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: از مردم خواهش می‌کنم که به استان‌های شمالی به ویژه استان مازندران و غرب آن پرهیز کنند تا خدایی ناکرده با وقایع ناگواری مواجه نشوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha