دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 309

به گزارش سلامت نیوز: یافته های جدید پزشکان نشان می دهد، اگر چه بروز اختلالات خواب در افراد در برخی موارد ناشناخته است اما بسیاری از آنها با تجویز دارو، این رفتارهای درمانی قابل درمان است؛ به گفته پزشکان اکثر اختلالات خواب ناشی از بروز استرس و اضطراب در افراد است.

بررسی و تشریح اختلالات خواب در افراد
به نقل از پایگاه خبریBBC، بیش از یک چهارم مردم انگلستان از اختلالات خواب رنج می برند که بیشتر این مسایل در خوابهای بین روز بروز می کند.
بنابراین گزارش، مطالعات پژوهشگران نشان می دهد که خروپف یکی از شایع ترین اختلالاتی است که در هنگام خحواب در افراد بروز می کند و ناشی از تلاطمی شدن جریان هوای تنفسی به علت وجود موانعی بر سر راه تنفس است، همچنین خواب آپنه و خواب فلج از دیگر اختلالات شایع در هنگام خواب هستند.
این گزارش حاکی است، فلج خوابی یا همان ناتوانی در حرکت هنگام و پس از بیدار شدن می تواند با مصرف دارو درمان شود اما مصرف این داروها ضرر دیگری چون افسردگی نیز دارد.
بنابراین گزارش، خواب ترسی از دیگر مسایل و مشکلات در خواب افراد است و علیرغم اینکه در هر سنی می تواند بروز کند بیشتر در کودکان زیر 10 سال رخ می دهد.
پزشکان می گویند، خواب ترسی معمولا" در 2 ساعت اول خواب افراد بروز می کند و هم اکنون برای آن تجویز نشده است.بروز بی حسی در پاها در هنگام خواب یکی از دیگر اختلالات خواب افراد است و افرادی که مصرف الکل و کافئین آنها زیاد است بیشتر ازاین عارضه رنج می برند.
پزشکان معتقدند، این بیماری با دارو درمان می شود و این داروها می تواند در درمان بیماری پارکینسون کاربرد داشته باشد اما عوارض جانبی ناخواسته دارد.
یادآور می شود، شب ادراری و راه رفتن به هنگام از اختلالات شایع دیگری است که در هنگام خواب افراد بروز می کند و به گفته پزشکان استرس و اضطراب زیاد افراد می تواند باعث راه رفتن شبانه به هنگام خواب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha