پنجشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲

انزال زودرس به انزال غیرقابل كنترلی گفته می شود كه به دفعات و برخلاف میل شخص و بدون كنترل؛ قبل از نزدیكی یا مدت زمان بسیار كمی پس از آن و با میزان تحریك كم و خلاف میل فرد انجام می گیرد. هر چند معیار زمانی دقیقی برای این اختلال وجود ندارد.

سلامت نیوز :مراجعی داشتم كه ضمن تشكر از مطالبی كه در سلامت مطرح می‌كنیم از این موضوع گله داشت كه مسایل غیرواضح بیان می‌شود!

این آقا می گفت حدود یك سال پیش ازدواج كرده و از ارتباط جنسی اش احساس رضایت ندارد و همین مساله باعث شده در مسایل روزمره زندگی هم دچار مشکل شوند....

خوشبختانه این مرد جوان به مشکل خود آگاه شده و به موقع در جست وجوی راه حل برآمد. جالب است بدانید انزال زودرس به انزال غیرقابل كنترلی گفته می شود كه به دفعات و برخلاف میل شخص و بدون كنترل؛ قبل از نزدیكی یا مدت زمان بسیار كمی پس از آن و با میزان تحریك كم و خلاف میل فرد انجام می گیرد. هر چند معیار زمانی دقیقی برای این اختلال وجود ندارد.

در تعداد زیادی از متون، انزالی كه كمتر از 2 دقیقه و بدون كنترل شخص روی دهد را انزال زودرس می گویند. این مساله می تواند موجب نارضایتی جنسی در دو طرف شود و اضطراب ناشی از این مشكل را تشدید کند. اغلب این افراد دچار مشكل عصبی می شوند و از این مشكل خود بسیار شرمگین و ناراحت هستند. این افراد مضطرب هستند و از اینكه نمی توانند تماس جنسی موفقی داشته باشند در رنج و عذاب به سر می برند.

این اضطراب می تواند سبب تشدید مشكل فوق شود. شرطی شدن، عوامل فرهنگی، ازدواج های پرتنش، همچنین تجربه جنسی كم در اوایل ازدواج، عوامل روانی، مصرف مواد، برخی عوامل پزشكی و... می توانند موجب انزال زودرس شوند. تكرار این مساله و سركوفت زدن های احتمالی از طرف شریك جنسی، موجب بروز اختلال در عزت نفس فرد شده و آن را دچار اشكال می کند. اعتماد به نفس پایین نیز می تواند موجب تشدید مجدد انزال زودرس شود. این اعتماد به نفس در موفقیت ها تقویت می شود و در شكست ها و ناكامی ها افول می كند. بنابراین این 2 مساله انزال زودرس و اعتماد به نفس می تواند رابطه تنگاتنگی داشته و موجب تقویت یا افول یكدیگر شوند چرا كه یكی از عوامل مهم و موثر در انزال زودرس، عدم اعتماد به نفس برای شروع یا اداره كردن خوب یك رابطه جنسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha