چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 309006

نتایج یک مطالعه بین المللی نشان می دهد: هر نوع عمل جراحی در افرادی که دچار بیماری کووید-۱۹ شده اند باید با تاخیر انجام شود.

ضرورت تاخیرِ جراحی در مبتلایان به کووید-۱۹

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه بین المللی نشان می دهد: هر نوع عمل جراحی در افرادی که دچار بیماری کووید-۱۹ شده اند باید با تاخیر انجام شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، این مطالعه آشکار ساخت به دنبال تشخیص بیماری کووید-۱۹، انجام هر نوع جراحی در این بیماران باید دستکم هفت هفته به تاخیر افتد تا خطر مرگ و میر در آنها کاهش پیدا کند.


در این بررسی آمده است: با مثبت شدن نتیجه تست کروناویروس لازم است انجام عمل جراحی در بیمار به تاخیر افتد زیرا آمارها نشان می دهد که انجام عمل جراحی صفر تا شش هفته پس از تشخیص کووید-۱۹ با افزایش احتمال مرگ و میر در بیمار همراه است.

در این بررسی بیش از ۱۵ هزار جراح به منظور جمع آوری اطلاعات با موضوع همه گیری کووید-۱۹ با یکدیگر همکاری کردند.
درحالیکه این موضوع تایید شده است که عفونت کروناویروس طی عمل جراحی خطر مرگ و میر را افزایش می دهد و در دستورالعمل های بین المللی توصیه شده که انجام عمل جراحی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ باید به تاخیر افتد شواهد کافی در مورد زمان مناسب انجام جراحی وجود نداشت.


در این بررسی اطلاعات ۱۴۰ هزار و ۲۳۱ بیمار از ۱۶۴۷ بیمارستان و ۱۱۶ کشور که در اکتبر ۲۰۲۰ تحت عمل جراحی قرار گرفتند، مورد مطالعه قرار گرفت.

همچنین بیمارانی که پس از جراحی به کروناویروس آلوده شدند از این مطالعه حذف شدند. معیار اصلی نتیجه گیری احتمال فوت ۳۰ روز پس از انجام جراحی بود.
به گفته محققان، زمان تشخیص کرونا تا انجام جراحی در ۱۱۴۴ بیمار صفر تا دو هفته، در ۴۶۱ بیمار سه تا چهار هفته، در ۳۲۷ بیمار پنج تا شش هفته، در ۱۲۰۵ بیمار هفت هفته یا بیشتر بوده و ۱۳۷ هزار و ۵۹۰ بیمار به کروناویروس آلوده نبوده اند. میزان مرگ و میر طی مدت ۳۰ روز در بیمارانی که به کروناویروس آلوده نبودند ۱.۵ درصد بوده است.


به گزارش  مدیکال اکسپرس، این رقم در بیمارانی که صفر تا دو هفته پس از تشخیص کرونا فوت کرده اند چهار درصد بوده، در بیمارانی که سه تا چهار هفته بعد جراحی شده اند چهار درصد، در بیمارانی که پنج تا شش هفته تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ۳.۶ درصد بوده اما مورد فوتی در بیمارانی که هفت تا هشت هفته بعد جراحی شده اند ثبت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha