رییس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران، با اشاره به اینكه مصرف مواد قندی باعث ایجاد گرسنگی می‌شود، گفت: به جای استفاده از انواع شیرینی‌ها، مواد قندی مركب در برخی مواد چون حبوبات، نخودچی و نان، پنیر و گردو را وارد برنامه غذایی خود كنید.

سلامت نیوز : رییس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران، با اشاره به اینكه مصرف مواد قندی باعث ایجاد گرسنگی می‌شود، گفت: به جای استفاده از انواع شیرینی‌ها، مواد قندی مركب در برخی مواد چون حبوبات، نخودچی و نان، پنیر و گردو را وارد برنامه غذایی خود كنید.

دكتر ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با ایسنا ٬ درآستانه فرارسیدن ماه مبارك رمضان از لزوم آمادگی برای روزه‌داری سخن گفت و تاكید كرد: برای اینكه روزه‌داران به سردردهای روزهای نخست ماه مبارك رمضان دچارنشوند، می‌توانند از هم اكنون با كم كردن مصرف چای و قهوه و یا اگر سیگاری هستند به تدریج فاصله بین دو مصرف را كاهش دهند تا با قطع ناگهانی نیكوتین و كافئین در روزهای نخست ماه مبارك دچار سردرد نشوند.

دكتر مظهری همچنین توصیه كرد: پرهیز از مصرف بیش از حد مواد قندی نیز لازم است زیرا مواد قندی باعث می‌شوند كه انسولین در بدن ترشح شود و افراد به طور مرتب احساس گرسنگی داشته باشند و برای پاسخ به این گرسنگی، مجدد از مواد قندی استفاده كنند. تكرار این چرخه باعث افت فشارخون، ضعف عمومی و افت قند می‌شود و ممكن است افراد اضافه وزن پیدا كنند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینكه استفاده از مواد قندی ساده در این مواقع به مراتب بهتر است، گفت: برخی افراد گمان می‌كنند اگر مواد قندی استفاده نكنند توان كاركردن ندارند. بویژه زنانی كه در ایام سیكل ماهانه هستند به علت افت قند و فشارخون، تمایل زیادی به استفاده از مواد قندی پیدا می‌كنند در حالی كه می‌توانند پاسخ صحیحی به این تمایل داده و با استفاده از مواد غذایی جایگزین كه حاوی قند مركب هستند از تكرار مصرف مواد قندی جلوگیری كنند.

دكتر مظهری ادامه داد: تغذیه باید متعادل و متنوع باشد و تمام نیاز بدن به پروتئین و ریزمغذی‌های 50 گانه از این طریق تامین شود. هرگونه بیش خوری و كم خوری منجر به سوء تغذیه یا اضافه وزن شده و تبعات خودش را به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha