هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یك مورد تعارض بین آرای صادره از سوی شعب دیوان، احتساب ایام سربازی در مراکز بهداشتی به عنوان سابقه خدمت را غیرقانونی اعلام كرد.

سلامت نیوز : هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یك مورد تعارض بین آرای صادره از سوی شعب دیوان، احتساب ایام سربازی در مراکز بهداشتی به عنوان سابقه خدمت را غیرقانونی اعلام كرد.

به گزارش ایسنا٬ متن رای شماره ‌١٧٠ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است:« نظر به اینکه طبق بند ‌٣ طرح مسیر ارتقای شغلی پرستاران و متصدیان مشاغل بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع جلسات مورخ ‌٢٥/ ‌٣/ ‌١٣٨٣ و ‌١/ ‌٤/ ‌١٣٨٤ شورای امور اداری و استخدامی کشور، احراز عناوین ارشد، خبره و عالی علاوه بر کسب امتیازات مذکور در بند ‌٢ طرح مسیر ارتقای شغلی، منوط به داشتن حداقل پنج سال سابقه به صورت رسمی و یا پیمانی است و دوران خدمت سربازی جزء خدمت قابل قبول و موثر در طرح مذکور نیست، بنابراین رأی شعبه چهارم دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ‌٢٦٦٣ مورخ ‌٢١/ ‌١٢/ ‌١٣٨٧ در حدی که متضمن این معنی است، صحیح و موافق مقررات تشخیص داده می‎شود. این رأی به استناد بند ‌٢ ماده ‌١٩ و ماده ‌٤٣ قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم‎الاتباع است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha