کاشت ریش چیست؟ مزایا و معایب کاشت ریش چیست؟ قیمت کاشت ریش چقدر است ؟ انواع روش های کاشت ریش . بهترین کلینیک کاشت ریش چه کلینیکی است؟ نکاتی که قبل و بعد از کاشت ریش باید رعایت شود. آیا کاشت ریش عوارض دارد؟ چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت ریش هستند؟ علت ریزش ریش و سبیل چیست؟

کاشت ریش چگونه انجام می شود؟ فیلم،قیمت و عوارض

سلامت نیوز:کاشت ریش چیست؟ مزایا و معایب کاشت ریش چیست؟ قیمت کاشت ریش چقدر است ؟ انواع روش های کاشت ریش . بهترین کلینیک کاشت ریش چه کلینیکی است؟ نکاتی که قبل و بعد از کاشت ریش باید رعایت شود. آیا کاشت ریش عوارض دارد؟ چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت ریش هستند؟ علت ریزش ریش و سبیل چیست؟

کاشت ریش

کاشت ریش چیست؟

در کاشت ریش ، مو را از قسمت دیگری از بدن شما می گیرند که معمولا پوست پشت سر یا زیر چانه شماست و آن را به صورت شما پیوند می زنند.به طور متوسط میتوان 4000 تا 7000 تار مو را یکی یکی پیوند زد .بعضی از جراحان ممکن است از دو مو در هر پیوند کاشت ریش استفاده کنند تا ظاهر طبیعی تری به ریش بدهند.اکثر آقایانی که کاشت ریش می کنند این کار را برای پوشاندن جای زخم انجام می دهند و کمتر کسانی هستند که تنها برای بهتر کردن مدل ریش خود و جذاب تر کردن خودشان کاشت ریش انجام می دهند.

سایر مقالات پربازدید : ( تزریق ژل لب | قیمت و معرفی انواع ژل ) و ( آیا لیزر موهای زائد تاثیری دارد؟ لیزر الکساندرایت )
 
مزایای کاشت ریش چیست؟

1- کنترل کامل برای زیبایی:
شما میتوانید هر نوع مدل و سبکی که دوست دارید به ریش خود بدهید ،بهتر است اگر مدل خاصی مدنظر شماست، عکس آن را به دکتر نشان دهید که طبق آن کاشت ریش انجام شود.

 

2- به وجود آمدن عشق و جذابیت بیشتر:
مطالعات زیادی نشان داده که خانم ها از مردانی خوششان می آید که موی صورت آن ها پرپشت و مرتب باشد و اینطور مردان برای خانم ها جذاب تر هستند و از لحاظ جنسی بیشتر جذب اینطور آقایان می شوند .در مطالعه ای که در سال 2013 انجام شد ،اینطور ارزیابی شد که مردان با ریش کامل جذاب ترین و بهترین شریک جنسی و همینطور پدران بالقوه ای هستند.

اما ما فقط نمی خواهیم قلب زنان را جلب کنیم ، بلکه می خواهیم احترام مردان دیگر را نیز جلب کنیم. این مطالعه نشان داد که مردان نیز مردان ریش دار را مردانه می دانند و صحبت های آنها تاثیرگذار تر است .

 

3- حداقل درد :
برش هایی که روی صورت شما برای کاشت ریش ایجاد شده آنقدر ریز است که اصلا درد آن احساس نمی شود و از بی حسی موضعی نیز برای اینکار استفاده می شود. فقط برای زدن آمپول بی حسی به صورت ممکن است اندازه ی یک نیشگون ریز درد را احساس کنید.

 

4- بهبود سریع :
کاشت ریش در کلینیک ممکن است بین 4 تا 5 ساعت زمان ببرد و بعد از آن ،بعد از گذشت چند روز تورم و قرمزی جزئی که به وجود آمده بود نیز حل خواهد شد. در موارد بسیار نادر ممکن است در یک جلسه کار به طور کامل انجام نشود و نیاز باشد در دو جلسه کار انجام شود.

 

5- می توانید ریش خود را مانند قبل از عمل کاشت ریش اصلاح کنید و حالت بدهید:
فولیکول های موی جدید شما به طور دائمی کاشت می شوند ، بنابراین ریش شما مانند بقیه افراد رشد می کنند و قابل اصلاح و حالت دهی می باشد.

 

6- درمان واقعی : کاشت ریش تنها روش درمانی دائم و موثر می باشد .

کاشت ریش

معایب کاشت ریش :

1- پیوند مو از جای دیگر :
بیشتر مواقع برای کاشت ریش از مو های پشت سر استفاده می شود ،بنابراین موها کمی نازک تر از ریش صورت هستند . ولی در کل تکه های طاس را کاملا میپوشاند و قابل مشاهده نخواهند بود.

2- ریزش موهای کاشته شده بعد از 2 تا 3 هفته:
موهای کاشته شده در ریش بعد از 2 تا 3 هفته ریزش می کنند ولی این یک عارضه طبیعی و موقت می باشد و بعد از مدت تعیین شده توسط پزشک رشد موها مجدد شروع شده و روند طبیعی خودشان را طی خواهند کرد.

3- کاهش ذخایر بانک مو : مناسب‌ترین فولیکول‌ها برای کاشت در صورت و سر، فولیکول‌های موجود در پشت سر هستند. اگر از این فولیکول‌ها برای کاشت ریش استفاده کنیم، شاید در آینده فولیکول‌ کافی برا کاشت موی سر نداشته باشیم.

4- کاشت ریش گران است:
معمولا هزینه های کاشت مو و کاشت ریش و کاشت ابرو که توسط پزشک کاربلد و متخصص انجام شود بالاست و شاید بعضی جاها بتوانید با قیمت کمتر هم پیدا کنید ولی حتما قبل از آن تحقیق کنید، و اگر زیبایی و سلامت برای شما مهم است ،باید عمل کاشت ریش را دست پزشک با تجربه و متخصص بسپارید. به قول انگلیسی ها خودتان را دست جراح گاوچران نسپارید .

 

 
انواع روش های کاشت ریش :

کاشت ریش با روش FUE :

fue رایج ترین روشی است که برای کاشت ریش استفاده می شود ،در این روش مو (فولیکول) از محل مورد نظر برداشت شده و به محل مورد نظر پیوند زده می شود.


عمل کاشت ریش بین 2 تا 5 ساعت طول می کشد و فقط جای زخم های دایره ای کوچک که در آن فولیکول های مو برداشته شده به جا میماند .بعضی از کلینیک ها این روش را به صورت دستی انجام می دهند ، در حالی که برخی دیگر از کمک های مکانیکی استفاده می کنند. این نوع عمل کاشت ریش نسبت به سایر گزینه ها زمان بهبودی سریع تری دارد و بیشتر افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند ناراحتی کمی دارند و یا اصلاً احساس ناراحتی نمی کنند.

کاشت ریش

کاشت ریش با روش FUT :

نوع اصلی دیگر پیوند واحد فولیکول (FUT) است ، این روش را جراحی یا نواری هم نامگذاری کردند ،در این روش نواری از پشت سر یا موهای پشت گوش یا زیر چانه برداشت میشه و این نوار رو به دونه های تکی تکی فولیکول و مو تقسیم می کنیم و در محل مورد نظر کاشت می شود ، محل برداشته شده به دلیل بخیه تقریبا 2 ماه زمان نیاز دارد تا بهبود پیدا کند و درسته که این زمان طولانی است ولی بعد از بهبود جای زخم بسیار ظریف است و قابل تشخیص نیست.و همینطور در این روش به دلیل اینکه از موهای بیشتری میتوان برای کاشت استفاده نمود ریش پرتری میتوان داشت .

 

کاشت ریش با روش SUT :

یکی از روش های مدرن کاشت ریش می باشد . در این روش از پانج اتوماتیک برای برداشت گرافت ها از پشت سر استفاده می گردد که این امر آسیب کمتری به فولیکول مو وارد می شود و سرعت کار بیشتر است و ادامه مراحل کاشت مو به صورت fit انجام می شود.اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم : کاشت ریش به روش sut می تواند تراکم ریش های شما را به میزان زیادی افزایش دهد و از طرفی هزینه زیادی روی دست شما نگذارد. باید بدانید در کاشت ریش به روش sut داشتن بانک موی مناسب یکی از اصلی ترین شرایط است. امکان پیوند در نواحی مختلف صورت در کاشت ریش به روش sut وجود دارد.


در این روشاز خونریزی شدید و جراحی طولانی مدت و عوارض جانبی خبری نیست .همچنین دوره نقاهت کاشت ریش به روش sut بسیار کوتاه است. صفر تا صد روند کاشت ریش در این روش به وسیله دستگاه انجام می شود. استفاده از دستگاه موجب می گردد تا به گرافت های برداشت شده هیچگونه آسیبی نرسد و از تمام ظرفیت بانک مو استفاده بهیه شود.

کاشت ریش

نکاتی که قبل از کاشت ریش باید رعایت شود :

1- از شما خواسته می شود قبل از عمل کاشت ریش چند اقدام احتیاطی را انجام دهید ، مثلاً 10 روز قبل از کاشت ریش ، هیچ دارویی را که حاوی آسپیرین است ، مصرف نکنید. همچنین نباید سه روز قبل از عمل از داروهای ضد التهاب استفاده کنید یا الکل بنوشید.
2- مصرف قرص ویتامین C یک بار در روز به مدت یک هفته کامل قبل از عمل کاشت ریش به روند بهبود سریع تر شما کمک می کند.
3- در روز مراجعه به کلینیک، نوشیدنی‌های کافئین دار (قهوه، چای، نوشابه و انرژی‌زا) مصرف نکنید. کافئین باعث افزایش خونریزی و حساسیت به داروها می شود.

 

 
چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت ریش هستند:

1- تا زمانی که موهای سالم روی پوست سر خود دارید میتوانید عمل کاشت ریش را انجام دهید. کاشت ریش و سبیل را می توان از سن 24 سالگی به بعد انجام داد.که البته حتما باید مو و ریش فرد توسط پزشک معاینه شده و در صورت تایید امکان کاشت ریش یا سبیل وجود دارد.زیرا ریش در سن سی سالگی کامل می شود و میتوان تا آن موقع صبر کرد و اگر نتیجه ای حاصل نشد اقدام به کاشت نمود.

2- کاشت ریش برای کسانی که ریش و سبیل کم پشتی دارند، بخش‌هایی از ریش یا سبیل‌شان دچار طاسی شده یا به طور مادرزادی ریش و سبیل ندارند مناسب است.

3- کسانی که تنها برای زیباتر شدن صورت خود قصد انجام عمل کاشت ریش را دارند و با تمام محدودیت ها و عوارض این روش درمانی آشنایی دارند.

برای خواندن ادامه مقاله به سایت کلینیک دکتر پاکدل مراجعه نمائید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha