كارشناسان بهداشتی انگلیس هشدار دادند: رژیم گرفتن‌های افراطی و اختلالات تغذیه‌ای می‌تواند موجب نازایی زنان در سنین جوانی شود.

سلامت نیوز : كارشناسان بهداشتی انگلیس هشدار دادند: رژیم گرفتن‌های افراطی و اختلالات تغذیه‌ای می‌تواند موجب نازایی زنان در سنین جوانی شود.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان می گویند یكی از معمول‌ترین علائم هشداردهنده تاثیرگذاری مشكلات تغذیه‌ای روی باروری زنان این است كه دوره‌های عادت ماهانه در آنها متوقف می‌شود.

دكتر ماری ورن، معاون رئیس پزشكی كلینیك باروری لیستر در لندن در این باره گفت: منطقه هیپوتالاموس در مغز آزاد شدن هورمون‌هایی را از غده هیپوفیز در كنترل دارد كه نقش این هورمون‌ها تنظیم فعالیت دوره‌های ماهانه و توان تولیدمثلی در زنان است.

وقتی زنی وزن زیادی از دست بدهد، این مكانیسم در مغز وی متوقف می‌شود. بدن زنان به آهن نیاز دارد و با كاهش شدید وزن ذخیره املاح بدن آنها به طرز چشمگیری كاهش پیدا می‌كند كه در نتیجه تاثیر نامطلوبی روی قدرت بارور شدن در آنها برجای می‌گذارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این كارشناسان می‌گویند نه تنها كاهش شدید وزن بلكه هر نوع اختلال تغذیه‌ای می‌تواند چنین عوارض نامطلوبی به دنبال داشته باشد و در نهایت زنان را از نعمت بچه‌دار شدن محروم كند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha