سلامت نیوز : براساس آمارهای موجود بیش از ده درصد از مردان به علائم بزرگی پروستات دچار هستند كه بین 5 تا 10 درصد آن ها به اعمال جراحی نیاز پیدا می‌كنند.
محمد علی زرگر استاد اورولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیماری های مربوط به پروستات از جمله بیماری ها و نارسایی های مهم و شایع دستگاه ادراری - تناسلی است و در زمینه اورولوژی یكی از مباحث عمده محسوب می‌شود.

وی گفت: سرطان پروستات و بزرگی پروستات یا همان پروستاتیت دو بیماری شایعی هستند كه به ویژه در سنین بالا موجب ابتلای تعداد زیادی از مردان مسن و سالخورده می شود.

زرگر با بیان اینكه آمار مبتلایان به بزرگی پروستات در سال های اخیر افزایش یافته است، تاكید كرد: براساس آمارهای موجود بیش از 10 درصد مردان به علائم بزرگی پروستات دچار هستند كه بین 5 تا 10 درصد آن ها به اعمال جراحی اورولوژی نیاز پیدا می‌كنند.

وی یادآور شد: بی اختیاری ادرار، سوزش و تكرار ادرار، اختلال در فعالیت جنسی و در برخی از موارد وجود خون در ادرار از جمله نشانه های بزرگی پروتسات است.

زرگر خاطرنشان كرد: با مراجعه به موقع و درمان زودرس و مناسب بزرگی پروستات، احتمال درمان بیماری افزایش می یابد و خطر جدی برای بیمار وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha