سلامت نیوز : یك متخصص گوارش گفت: بیشتر دردهای گوارشی افراد در ماه رمضان به دلیل پرخوری در زمان سحر از ترس كاهش قند و گرسنگی در طول روز است.

به گزارش فارس، ستوده منش در كارگاه روزه داری و سلامت كه امروز در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 50 درصد از شكایات گوارشی روزه‌داران به خاطر گرسنگی، سوزش و بوی بد دهان و معده است كه این مسئله به دلیل تغییر در رژیم غذایی افراد در ایام ماه رمضان است.

وی افزود: در این راستا بیشتر دردهای گوارشی نیز به دلیل پرخوری افراد در زمان سحر از ترس كاهش قند و گرسنگی در طول روز است كه باعث فشار شكمی به روزه داران می‌شود.

ستوده منش تصریح كرد: در زمینه خونریزی‌های گوارشی نیز مطالعات زیادی صورت پذیرفته است و در این زمینه افرادی كه دچار بیماری‌های دستگاه گوارش از جمله بیماری‌هایی مثل رفلاكس معده (ترش كردن) و زخم معده هستند می‌توانند با مصرف داروهای خود در وعده‌های سحر و افطار روزه بگیرند.

وی خاطرنشان كرد: بازگشت غذا از معده به مری را كه همراه با سوزش باشد رفلاكس می‌گویند. افراد دارای رفلاكس معده در صورت پر بودن شكمشان، احساس سنگینی بیشتری دارند و رفلاكس آنان بیشتر می‌شود لذا در ماه رمضان با امتناع از پرخوری و با كم خوردن غذا می‌توان این حالت را بهبود بخشید و روزه‌داران باید در هنگام افطار و سحر از پر خوری پرهیز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha