تست رایگان کرونا در مترو تهران متوقف شدمعاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه متولی اصلی تست کرونا رایگان در این ناوگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است، اعلام کرد: ظاهرا بدلیل کمبود کیت این تست رایگان در مترو متوقف شده‌است.

توقف تست رایگان کرونا در مترو تهران به دلیل کمبود کیت

سلامت نیوز: تست رایگان کرونا در مترو تهران متوقف شدمعاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه متولی اصلی تست کرونا رایگان در این ناوگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است، اعلام کرد: ظاهرا بدلیل کمبود کیت این تست رایگان در مترو متوقف شده‌است.
 
به گزارش سلامت نیوز، سید مجتبی تقوی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: شرکت بهره برداری مترو مسئولیت تست کرونا ندارد اما بر حسب مسئولیت اجتماعی خود اوایل دی ماه با شرکت شهر سالم شهرداری تهران و دانشگاه علوم پزشکی وارد مذاکره شدیم و با توجه به اینکه هزاران نفر از شهروندان روزانه از مترو استفاده می کنند آمادگی داشتیم که فضایی برای این کار مهم در اختیار تیم شبکه بهداشت و درمان قرار بگیرد.
 
وی افزود: در اوایل ایستگاه های شوش و علی آباد در مناطق جنوبی تهران طرح تست کرونا رایگان ایجاد شد و در ادامه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ایستگاه های مهرشهر، کرج و گلشهر تست رایگان کرونا انجام شد و در ادامه نیز ایستگاه های بیمه و اکباتان به این امکانات مجهز شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: این طرح به خوبی پیش رفت و حتی آمادگی داشتیم همه ایستگاه های مترو به تست رایگان کرونا مجهز شوند که در نهایت بدلیل کمبود کیت تشخیص این تست در ناوگان مترو متوقف شد.
 
وی افزود: اخیرا وزیر بهداشت و درمان در مصاحبه ای اعلام کردند که به اندازه کافی کیت آزمایشگاهی تست کرونا در اختیار نهادها و تشکل ها قرار می دهیم که در این زمینه نامه ای فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ارسال کردیم که هنوز پاسخ مثبتی در این زمینه نگرفتیم.
 
تقوی نژاد خاطرنشان کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در 134 ایستگاه آمادگی دارد فضایی برای انجام تست کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد تا تست کرونا در ناوگان مترو که بسیار لازم و ضروری است انجام شود.
 
گفتنی است، ناوگان مترو تهران در هفت خط و 134 ایستگاه فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha