شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 30921
سلامت نیوز : مطالعات نشان داده است كه شكلات كاكائویی درتقویت بینایی بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان،‌ راه های زیادی برای تقویت طبیعی بینایی به غیر از داروهای شیمیایی وجود دارند، برخی از مواد خوراكی كه به آنها اشاره خواهیم كرد كه در تقویت نور چشم موثر هستند.

سیر:

سیر به عطر و طعم غذا بسیار كمك می‌كند و به همین منظور در بسیاری از غذاها می‌توان از آن استفاده كرد.

مطالعات نشان داده است كه سیر فواید بسیاری در سلامتی فرد دارد و باعث افزایش گردش خون می‌شود، همچنین به سیستم ایمنی بدن كمك می‌كند و برای بینایی نیز موثر است.

سیر سرشار از سولفور و مواد غذای دیگریست كه به تولید آنتی اكسیدانی كه می‌تواند به حفاظت لنز چشم كمك كند، ‌كمك می كند.

تخم‌مرغ:

در میان غذاهایی كه برای تقویت نور چشم مفید است، تخم‌مرغ از رایج‌ترین آنها می‌باشد. تخم‌مرغ مخصوصا زرده آن سرشار از مواد مغذی است كه برای تقویت بینایی مفید است و به رفع خستگی بدن كمك می‌كند.

ماهی سالمون:

ماهی سالمون غنی از ویتامینA و D و اسیدهای چرب امگا 3 است كه این تركیبات باعث تقویت بینایی می ‌شود.

سبزیجات برگدار:

كاهو، كلم، اسفناج و دیگر سبزیجات برگدار سبز در افزایش تقویت نور چشم مفید‌ند، زیرا آنها حاوی ویتامینA، ویتامینB12، ویتامینC و كلیسیم هستند.

مطالعات نشان داد كه اسفناج سرشار از آنتی اكسیدانی‌هایی مانند Iutein و Zeaxanthin است كه بسیار برای چشم مفیدند؛ اگر شما می‌خواهید فایده بیشتری از سبزیجات برگدار ببرید، سعی كنید از زیاد پختن آنها خودداری كنید.

شكلات كاكائویی:

مطالعات نشان داده است كه شكلات كاكائویی در تقویت بینایی بسیار موثر است. با اضافه كردن مقدار شكلات كاكائویی به وعده‌های غذایی روزانه خود می‌توانید مقدار flavonoids كه به حفاظت ماهیچه‌های خونی چشم كمك می‌كند را افزایش دهید. با حفاظت از ماهیچه‌های خونی در چشم علیرغم افزایش سن و ضعیف شدن چشم شما می‌توانید به تقویت لنز چشم و قرنیه كمك كنید.

گیاه قره‌قاط:

مطالعات نشان داده است كه مصرف گیاه قره ‌قاط می‌تواند به جلوگیری از بعضی اختلالات بینایی مانند macular degeneration كه موجب كاهش بینایی در مركز میدان دید فرد در سنین بالاتر می‌شود، كمك می‌كند.

آوو كادو:

آووكادو مانند اسفناج نیز سرشار از آنتی اكسیدان‌هایی مانند latein و zeaxanthin است كه در چشم یافت می‌شود.

گفته شده است كه میزان latein موجب كاهش خطر macular degeneration و آب مروارید می شود؛‌این میوه در مناطق گرم و استوایی به وفور یافت می شود.

هویج:

هویچ و بسیاری از سبزیجات و میوه‌جات زرد و نارنجی رنگ حاوی بتاكاروتین هستند كه برای بینایی چشم مفید است و می‌تواند به حفاظت چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید كمك كند.

سویا:

سویا دارای چربی كمی است اما میزان پروتیین آن زیاد است و حاوی اسیدهای چرب و دیگر مواد مغذی است كه بسیاربرای چشم مفید است.

مواد غذایی و سبزیجاتی كه در بالا به آنها اشاره شد در تقویت نور چشم بسیار موثرند اما شما را به پرهیز از یكسری مواد خوراكی كه موجب كاهش بینایی می‌شود توصیه می‌كنیم كه ازجمله آنها می‌توان از شكر، غذاهایی با شاخص گلیسمیك مانند پاستا، نان، حبوبات و چربی، آرد تصفیه شده و‌ مونوسدیم گلوتامیك را نام برد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سایپتدفایند، این مواد خوراكی هنگامی كه زیاد مورد مصرف قرار می‌گیرند، می‌توانند برای چشم مضر باشند و منجر به مشكلات چشمی مانند آب سیاه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha