مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ اسفند) خبر داد و گفت: طی دو روز آینده احتمال خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور وجود دارد.

افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی/خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ اسفند) خبر داد و گفت: طی دو روز آینده احتمال خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور وجود دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،ضیاییان، اظهار کرد: طی امروز و و فردا (۲۵ و ۲۶ اسفند) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و نواحی مرکزی کشور به‌ویژه تهران و البرز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی دور از انتظار نیست.


وی با اشاره به اینکه امروز (۲۵ اسفند) طی ساعات بعد ازظهر و شب در برخی نقاط شمال غرب و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: فردا (۲۶ اسفند) در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، جنوب‌ غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و طی روز چهارشنبه (۲۷ اسفند) در مناطقی از مرکز و شرق و طی روز پنجشنبه (۲۸ اسفند) در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌ شکل برف خواهد بود و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۶ و ۲۷ اسفند) با توجه به افزایش سرعت وزش باد، در جنوب غرب احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز چهارشنبه (۲۷ اسفند) در شمال غرب و غرب و طی روز پنجشنبه و جمعه (۲۸ و ۲۹ اسفند) در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه جنوبی البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و در پاره‌ای از نقاط وزش باد شدید رخ می‌دهد.


وی اضافه کرد: طی روزهای آینده به‌ویژه سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۶ تا ۲۸ اسفند) باتوجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.


ضیاییان با بیان اینکه تا اواخر هفته افزایش دما در سواحل دریای خزر و شمال شرق حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود، اظهار کرد: این افزایش دما در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد است همچنین طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۶ و ۲۷ اسفند) شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ اسفند) کمی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۷ اسفند) نیز کمی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha