رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سال سختی بر ملت و کادر درمان کشور گذشت، ابراز امیدواری کرد که سال آینده هم برای سلامت و هم برای اقتصاد و مردم سال خوبی باشد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی: سال سختی بر ملت و کادر درمان گذشت

سلامت نیوز:رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سال سختی بر ملت و کادر درمان کشور گذشت، ابراز امیدواری کرد که سال آینده هم برای سلامت و هم برای اقتصاد و مردم سال خوبی باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی - رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم جشنواره "کرونا روایت" که به پاس یک سال همدلی و ایثار جامعه پزشکی در سالن همایش های برج میلاد و با حضور محمدجواد ظریف - وزیر امور خارجه، پیروز حناچی - شهردار تهران، محسن هاشمی - رئیس شورای شهر تهران، حریرچی - معاون کل وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی - معاون بهداشت وزارت بهداشت و همچنین جمعی از خانواده های شهدای مدافع سلامت در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: یک سال سخت بر ملت ایران و کادر درمان گذشت. تحت تاثیر همه گیری کرونا سختی های زیادی تحمیل و تحمل شد. به همین دلیل بعد از یک سال جمع شدیم تا با یادبود شهدای سلامت از آنها تقدیر و تشکر کنیم و ثبت لحظه های ماندگار کرونا به عنوان افتخاری برای ملت ایران و جامعه پزشکی را داشته باشیم.


وی با اشاره به خاطره ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۹ از وی دعوت کردیم تا در مراسم تیم‌های اضطراری جبهه و جنگ که در سالروز آزادسازی خرمشهر قرار بود برگزار شود، حضور داشته باشند. همانطور که می دانیم سال ۸۹ سال سختی بود اما ایشان برای حضور در این مراسم استقبال کردند و گفتند من در زمان جنگ مسئول کارهای جنگی بودم و هیچ گاه در حوزه پزشکی دغدغه و نگرانی پیدا نکردم و به دنبال فرصتی بودم که از جامعه پزشکی تقدیر و تشکر کنم.


وی ادامه داد: یکی از نگرانی ها و افسوس‌هایی که آن زمان داشتیم آن بود که فرصت نشد آن همه عظمت و ایثار جامعه پزشکی در دوران جنگ ثبت شود؛ هر چند که کارهایی شد اما آنطور که باید ثبت نشد و لازم بود برای آیندگان و ملت به عنوان افتخاری در تاریخ ثبت شود. به همین دلیل در دوران کرونا تلاش کردیم تا در قالب های مختلف رشادت ها را ثبت کنیم و بر همین اساس از ۱۰ جلد کتاب در حوزه های مختلف به عنوان فداکاری جامعه پزشکی در بحران کرونا رونمایی می شود. امیدواریم بعد از این سختی، با آمدن واکسن و تلاش بیشتر جامعه پزشکی در آستانه ورود به قرن ۱۵، آسانی بیشتری را در سال آینده داشته باشیم و بتوانیم از این مشکل عبور کنیم.


وی با اشاره به حضور ظریف - وزیر امور خارجه در این مراسم گفت: از دکتر ظریف تشکر ویژه و ارادت ۵۰ ساله دارم، از کمک های وزارت خارجه در تامین و تهیه واکسن که بسیار ارزشمند بود تشکر داریم. همچنین گفتمانی که دکتر ظریف در سیاست‌ورزی و علی رغم تمام مشکلات برای منافع ملی برپا کردند ماندگار خواهد بود. از طرف جامعه پزشکی از ایشان تقدیر و تشکر می کنیم. همچنین از مجموعه شهرداری و شورای شهر که یاور و پشتیبان مان بودند و همچنین در پاسداشت اصول کارشناسی، شهر نفروشی و پاکدستی که به یادگار خواهد ماند، تشکر می کنیم. از مجموعه وزارت بهداشت نیز که در این ایام شبانه روزی زحمت کشیدند و کار بزرگی انجام شد تقدیر و تشکر داریم.


وی در پایان گفت: امیدواریم سال جدید برای ملت ایران سلامتی به ارمغان آورد. همچنین سربلندی و سیاست ورزی درست و سالم و رفع فقر برای مردم را شاهد باشیم. امیدواریم سال آینده هم برای سلامت و هم برای اقتصاد و مردم سال خوبی باشد.
گفتنی است؛ گزارش زهرا روزبروزی - خبرنگار ایسنا با عنوان "رقص حماسه"، در بخش گزارشِ جشنواره "کرونا به روایت رسانه" و به انتخاب هیات داوران حائز رتبه اول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha