شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 30927
سلامت نیوز : چای و قهوه از نوشیدنی‌های عام پسند دنیا به شمار می‌روند. در بعضی كشورها، قهوه نسبت به چای طرفدار بیشتری دارد. تركیبات این دو نوشیدنی تقریبا یكسان است و به یك شیوه هم درست می‌شود برای مثال هر دوی این نوشیدنی‌ها بوته‌هایی هستند كه در زمین رشد می‌كنند و این است كه شباهت زیادی به هم دارند اما میوه آنها متفاوت است البته مواد مغذی آنها بسیار شبیه یكدیگر است.

به گزارش  ایسنا چای انواع مختلفی دارد و هر نوع آن نیز خواص مختص به خود را دارد. البته خواص مشتركی هم وجود دارد از جمله اینكه همگی دارای آنتی اكسیدان هستند .

باید گفت كه چای سبز و سفید نسبت به بقیه چای‌ها مفیدتر می‌باشند. چای سیاه خواص شیمیایی بیشتری نسبت به چای‌های دیگر دارد.

چای محتوی فلوراید است كه فواید زیادی برای دندان ها و استخوان‌ها دارد همچنین مقدار كافئین موجود در چای یك دوم قهوه می‌باشد. چای متابولیسم بدن را افزایش داده و در درمان بیماری‌های چشمی موثر است.

هشدارهایی در مورد استفاده از چای

هنگام مصرف چای باید توجه داشته باشید كه چای دارای كافئین است و كافئین بیش از اندازه موجب اعتیاد می‌شود و در صورتی كه حس كنید به چای اعتیاد دارید سریعا پزشك خود را در جریان بگذارید. البته در صورتی كه از بیماری‌های كلیوی رنج می‌برید باید در مصرف چای احتیاط بكنید.

نكاتی در مورد چای

بیش‌ از نیمی از افراد چای را با قند، شكر یا هر شیرینی دیگر استفاده می‌كنند البته باید توجه داشته باشید كه این مواد همراه با چای بعضی از خواص آن را از بین می‌برند و بهتر است كه آن را بدون هیچ شیرینی استفاده كنید تا ارزش آن حفظ شود، همچنین چای را فقط 3 تا 5 دقیقه بجوشانید تا خواص خود را از دست ندهد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سایپتدفایند، بعضی از مردم داروهای گیاهی و جوشانده‌های طبیعی برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌كنند البته چای یكی از بهترین جوشانده‌های گیاهی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha